Kauneimmat Joululaulut keräsivät suomalaiset yhteen Costa Blancalla

Kauneimmat Joululaulut tuottivat jouluiloa tänä jouluna jo 49. kerran. Tästä, niin rakkaasta yhteislaulutilaisuudesta on muodostunut monelle lähes ohittamaton jouluperinne. Niinpä mekin Torreviejassa ja Palma de Mallorcalla kokoonnuimme Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksiin.

Costa Blancan seurakunnan tiimillä ja kuoron avustuksella saimme laulattaa ihmisiä aina toisesta adventista jouluviikkoon asti. Kauneimpia Joululauluja laulettiin kaikkiaan viidessä paikassa. Tilaisuuksiin osallistui noin 250 innokasta laulajaa. Liikkeelle lähdettiin La Matan kirkosta. Seuraavaksi matkattiin Palma de Mallorcalle anglikaanikirkon tiloihin. Torreviejassa laulettiin vielä Rattotallissa, Inmaculada Concepcion– kirkossa ja Torremarketissa.

Kuoro harjoittelemassa La Matan kirkossa ennen Kauneimpia Joululauluja. Kirkkokuoro oli mukana avustamassa ja lauloi muutaman joululaulun myös useimmissa muissakin tapahtumissa.

Marjo Danielsson säestämässä La Matan kirkon tapahtumassa.

Turistityöntekijöidemme alueeseen kuuluvat myös Baleaarit. Tässä Turistipappi Reijo Leino sekä turistikanttori Marjo Danielsson Mallorcalla vetämässä Kauneimpia Joululauluja.

Mallorcan tilaisuus pidettiin Anglikaanikirkon tiloissa.

Kauneimpia joululauluja lauletaan perinteisten kirkkotilojen lisäksi erilaissa paikoissa ja tiloissa. Tämä tuo valtavan rikkauden ja mahdollisuuden etsiä joulun tunnelmaa ja laulaa yhdessä samalla osallistua hyvän tekemiseen.

Rattotalli on yksi jo perinteiseksi muodostunut paikka laulaa Kauneimpia Joululauluja yhdessä.

Laulajia kertyi tänäkin jouluna Rattotallin tiloihin runsaasti.

Tärkeä osa joulua on antamisen ilo. Kauneimmissa Joululauluissa kerättiin lahjoituksia Suomen Lähetysseuran työhön heikoimmassa asemassa olevien ihmisten oikeuksien puolustamiseksi. Tämä vuonna Kauneimmat Joululaulut soivat maailman lasten hyväksi.

Seurakuntaneuvoston puheenjohtaja Paula Kaikkonen ja turistipappi Reijo Leino Iglesia Inmaculada Concepción -kirkon edessä kolehtihaavien kanssa.

Maija Vuorinen, edessä keskellä, toimi Iglesia Inmaculada Concepción -kirkon tilaisuuden säestäjänä ja kirkkokuoron johtajana.

Kaikissa tilaisuuksissa voitiin turvavälit pitää tarpeeksi hyvin ja kaikki halukkaat pääsivät mukaan laulamaan.

Joulun 2021 viimeinen Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus pidettiin TorreMarketissa 21.12.2021

- Teksti Kirsi Leino

- Kuvat Kirsi Leino ja Satu Mäkitalo