Hautaan siunaaminen ja muistotilaisuus

Paikallinen turistipappi on apuna niin surussa kuin hautajaisten käytännön järjestelyissä. Vainaja voidaan siunata haudan lepoon paikallisten käytäntöjen mukaisesti.

Hautajaisjärjestelyt toteutuvat paikallisten viranomaisten kautta. Jos vainaja siunataan ja tuhkataan Espanjassa, voidaan Suomessa järjestää uurnan lasku. Muistotilaisuus voidaan järjestää Costa Blancalla, vaikka vainaja siunattaisiinkin Suomessa ja myös siellä pidettäisiin muistotilaisuus.

Muistotilaisuus on mahdollista järjestää seurakunnnan tiloissa tai muussa sovitussa paikassa. Muistotilaisuuden ohjelmasta sovitaan yhdessä tilaisuuteen osallistuvan papin kanssa. Mahdollisuuksien mukaan muistotilaisuuteen on mahdollista järjestää myös kanttori. Pappi ja kanttori ovat ilmaisia, jos tilaisuus järjestetään Torreviejan lähialueella. Muista kuluista vastaavat muistotilaisuuden järjestäjät.

Muistotilaisuus seurakuntakodilla - kirkkokuorolaisten laulutervehdys

Hautauspalveluohje

Toiminta kuolemantapauksissa Costa Blancalla

Costa Blancalla kirjoilla olevien suomalaisten on tänne asettuessaan syytä olla yhteydessä paikalliseen, mieluiten suomenkielisiä palveluja tarjoavaan asioimistoon (asesoria, gestoria), jotta mahdollisen kuolemantapauksen yhteydessä omaiset eivät jää pulaan. Samalla voidaan sopia muistakin omien toiveiden mukaisista menettelyistä tässä tilanteessa.

Kuoleman kohdatessa Torreviejan Tanatorium (ruumishuone) hoitaa yksinoikeudella myös suomalaiseen vainajaan liittyvät lakisääteiset toimenpiteet riippumatta siitä, onko vainaja kirjoilla Espanjassa, Suomessa tai muualla.

Tanatorio de Torreviejan osoite

Avenida Delfina Viudes, SN. Polígono Casagrande.
Torrevieja - Alicante

Puh. +34 966 701 818

Käytännön toimenpiteet

1. Valtakirja omaisilta.
  2. Maksu luottokortilla tai käteisenä.  Hinta on keskimäärin 4500 - 6500 euroa ja maksu suoritetaan ennen toimenpiteitä.

6500 -euron sinkkiarkkupalvelut

1. Vainajan kuljetus sairaalasta tai kotoa Tanatoriumiin 24 tunnin sisällä.
  2. Vainajan säilytys Tanatoriumissa 2-4 vrk muistotilaisuutta ja balsamointia varten.
  3. Vainajan kuljetus sinkkiarkussa lentokentälle.
  4. Lentokuljetus Suomeen (vainajan paino ja lennon hinta voivat vaikuttaa maksuun).

4500 -euron tuhkauspalvelut

1. Vainajan kuljetus sairaalasta tai kotoa Tanatoriumiin 24 tunnin sisällä.
  2. Vainajan säilytys Tanatoriumissa 2-4 vrk muistotilaisuutta ja tuhkausta varten.
  3. Hautauurna, halvin mahdollinen.
  4. Jos vainaja on kirjoilla Torreviejassa, uurnapaikka sisältyy hintaan.
  5. Jos vainaja on kirjoilla Suomessa tai muussa maassa, uurnapaikasta laskutetaan.

Seurakunnan oman papin ja kanttorin saa siunaustilaisuuteen Tanatorioon maksutta.

Hautajaiset

Torreviejan Tanatorio