Kirkon perinteet Costa Blancalla

Kirkon perinteisiin kuuluu kirkkovuoden mukainen kierto juhla-ajoissa. Kirkkovuosi alkaa adventista ja päättyy tuomiosunnuntaihin. Arkisesti tunnetuimpia kirkkovuoden kohokohtia ovat joulu, pääsiäinen ja helluntai. Seurakuntamme viettää ja kunnioittaa suomalaisia perinteitä oman maamme tavan mukaan.

Suomenkieliset messut pidetään joka toinen lauantai klo 12.

Viimeisin turistipapin saarna

Raamattu on kirkon uskon ja opin perusta. Siksi seurakunnassamme kokoonnutaan viikottain torstaisin tutkimaan Raamattua otsikolla Sanan valossa. Siellä on hyvä yhdessä toisten kanssa tutkia uskon perusteita ja etsiä vastauksia  elämän peruskysymyksiin. Usko on Jumalan lahjaa ja Pyhän Hengen työtä ihmisessä. Pyhä Henki on sitoutunut Jumalan sanaan ja toimii sanan kautta.

Katolinen kirkko toimii alueella vahvasti, mikä tuo omaa väriään arkielämään Costa Blancalla. Seurakuntamme pitää jumalanpalvelukset katolisessa kirkossa, Iglesia Inmaculada Concepciónissa,   ja yhteistyö katolisen kirkon kanssa on läheistä. Näin pääsemme myös tutustumaan hieman katolisiin perinteisiin ja erilaiseen kirkon koristeluun. Jouluna keskeisiksi nousevat näyttävät, kauniit ja usein melko suurikokoiset seimiasetelmat. Laskiaisena paastoon laskeutumiseen valmistaudutaan värikkäillä karnevaaleilla.

Seurakuntamme harjoittaa tiiviisti käytännön ekumeniaa myös muiden alueella toimivien kristillisten kirkkojen kanssa.

Vuosittainen ekumeeninen jumalanpalvelus

Vuonna 2020 - 19.1.

Vuosittainen Yhteiskristillinen Naistenpäivä

Vuonna 2020 - 8.3.

Ofrenda Floral a la patrona de Torrevieja

Yksityiskohta Torreviejan Belenistä, joka rakennetaan vuosittain kirkkoaukiolle.