Seurakunnan syyskokous katsoi positiivisesti tulevaisuuteen

Syyskokous pidettiin lauantaina 20.11. messun jälkeen seurakuntakodilla, ja pitkästä aikaa seurakunnan kokoukseen osallistui näin runsaasti väkeä.

Messun jälkeen perinteisille kirkkokahveille saapui paljon seurakuntalaisia, ja kahvien jälkeen syyskokoukseen osallistui lähes 30 henkeä. Kuluva syyskausi on alkanut vilkkaana ja toiminta seurakuntakodilla on lähtenyt hyvin käyntiin: nyt tulevana keskiviikkona päästään taas tarjoilemaan paljon toivottua keskiviikkolounastakin.

Seurakuntaneuvoston puheenjohtaja Paula Kaikkonen avasi kokouksen. Sihteerinä toimi turistipappi Reijo Leino.

Syyskokous käsitteli sille kuuluvat sääntömääräiset asiat, mm. toimintasuunnitelman ja talousarvion, vilkkaan ja rakentavan keskustelun saattelemina. Kokouksen puheenjohtaja Kari Winberg totesikin, että käydystä saatekeskustelusta on seurakuntaneuvoston hyvä ottaa käsittelyyn uusia ideoita ja toimintatapoja.

Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Kari Winberg.

Muihin asioihin ei ollut tullut määräaikaan mennessä mitään esityslistalle pyydettyjä lisäasioita ja syyskokous hyväksyi seurakuntaneuvoston sille valmistelemat varsinaiset päätösehdotukset yksimielisesti. Tästä huolimatta kokous oli todella mielenkiintoinen ja sekä toimintasuunnitelmasta että talousarviosta käyty keskustelu toi esille monia uusia ajatuksia, jotka otetaan jatkossa seurakuntaneuvoston käsiteltäviksi.

Kokouksen osanottajia.

• Teksti Satu Mäkitalo