Turistityöntekijöiden kapulanvaihtopäivä

Kirkon ulkosuomalaistyö vastaa ulkomailla olevien suomalaisten parissa tehtävän kirkollisen työn suunnittelusta ja toteutuksesta. Kaikkien alkavan toimintakauden uusien turistityöntekijöiden yhteinen perehdytyspäivä tähän tehtävään pidettiin jo viime viikolla.

Tänään tapasivat Costa Blancan suomalaisen ev.lut.seurakunnan uudet turistipappi Reijo Leino ja turistikanttori Marjo Danielsson edellisen kauden pappi Hannu Tomperin sekä kanttori Kaija Huhtasen. Mukana tilaisuudessa oli myös Kirkkohallituksen ulkoasiain osaston asiantuntija Bror Träskbacka.

Vas: Hannu Tomperi, Kaija Huhtanen, Marjo Danielsson, Reijo Leino sekä Bror Träskbacka.

Reijo Leino kirjoittaa:

"Costa Blancan talvikauden 2021-22 tulevat suunnitelmat, työntekijöiden osalta, etenevät hyväksi koetulla tavalla. Uudet työntekijät saivat ensin yleisen perehdytyksen turistityöntekijöiden yhteisessä koulutuksessa.

Tiistaina 7.9. olikin sitten vuorossa erityisesti Costa Blancan työlle omistettu kapulanvaihtopäivä. Edelliskauden työntekjät Kaija ja Hannu, yhdessä esimiehemme Bror Träsbackan kanssa perehdyttivät uusia paikalliseen tilanteeseen ja toimintaan.

Yhdessä Marjo Danielson kanssa olemme erityisen etuoikeutetussa tilanteessa, kun saamme hyvät ja perustellut eväät tulevaa kautta varten. Tältäkin osin kirkon ulkosuomalaistyö osoittaa sitoutumistaan jäsenistöönsä kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä ei jätetä oman onnensa nojaan ja näin tuetaan tehtävän onnistumismahdollisuuksia.

Meille työntekijöille kouluttautuminen ja perehdytys on ollut rikastuttavaa aikaa, mutta paras on vielä edessä! Nyt odotamme innolla ja vähän malttamattominakin alkavaa talvikautta ja yhteistyötä seurakunnan ja alueen suomalaisten parissa."

Kuvassa vas: Hannu Tomperi, Kaija Huhtanen, Marjo Danielsson, Reijo Leino ja vaimonsa Kirsi Leino.

- Teksti Reijo Leino

- Kuvat  Kirsi Leino ja Bror Träskbacka