Turistityöntekijöiden perehdytyspäivä

Eilen pidettiin seurakuntamme uusien turistityöntekijöiden perehdytyspäivä Kirkkohallituksen tiloissa. Ensi viikolla tapaavat Costa Blancan suomalaisen ev.lut.seurakunnan uudet ja vanhat turistityöntekijät perinteisesti ns. kapulanvaihtotapaamisessa. Näiden tapaamisten tarkoituksena on ollut sekä tulevien työtehtävien läpikäynti, että aikaisemmin käytännössä kertyneen tiedon välittäminen uusille työntekijöille; nyt siis lokakuussa alkavan talvikauden 2021-2022 turistipappi Reijo Leinolle sekä turistikanttori Marjo Danielssonille.

Marjo Danielsson kirjoittaa:

Tiistaina 31.8. pidettiin kirkkohallituksen tiloissa Helsingin Etelärannassa perehdyttämispäivä meille uusille turistityöntekijöille.  Saimme todella monenlaista evästä tulevan työkauden varalle.

Kirkkohallituksen puolesta tapahtumaa koordinoivat ja päivän ohjelmasta vastasivat Kirkkohallituksen ulkoasiain osaston ulkosuomalaistyön johtaja Mauri Vihko ja asiantuntija Bror Träskbacka.

Tapaamme vielä edelliset Costa Blancalla työskennelleet turistityöntekijät - pappi Hannu Tomperin ja kanttori Kaija Huhtasen - toisessa tilaisuudessa viikon kuluttua, jolloin varmasti saamme vankan lisätietopaketin käytännön asioista  ja voimme käsitellä kaikkia mielessä olevia yksityiskohtaisia kysymyksiä.

Eilisen päivän päätteeksi meidät uudet työntekijät siunattiin uusiin tehtäviimme Kirkkohallituksen kappelissa. Tämän uutisen kuvat on otettu heti siunauksen jälkeen.

Costa Blancan uudet turistityöntekijät. Vas: pappi Reijo Leino, vaimonsa Kirsi sekä kanttori Marjo Danielsson.

- Teksti: Marjo Danielsson ja Satu Mäkitalo

- Kuvat: Jukka Reinikainen