Ekumeeninen Jumalanpalvelus Inmaculada kirkossa

Sunnuntaina 24.1.2021 järjestettiin Torreviejassa Kristittyjen ykseyden rukousviikon ekumeeninen jumalanpalvelus. Teemana oli Johanneksen evankeliumista 15: 5a. ”Minä olen viinipuu, te olette oksat.”

Tilaisuuteen on perinteisesti kutsuttu Torreviejassa toimivat kristilliset kirkot ja yhteisöt, mutta tänä vuonna tilaisuuden järjestämistä varjosti vallitseva koronaepidemia. Siksi mukana olikin vähemmän sekä seurakuntalaisia että alueella toimivien kirkkojen edustajia.

Läsnä olivat Katolinen kirkko, Costa Blancan suomalainen ev.lut seurakunta, Romanian ortodoksinen kirkko sekä Egyptin Koptikirkko.

Eri kirkkokuntien edustajat Iglesia Inmaculada Concepción -kirkon alttarilla.

Saarnan jumalanpalveluksessa piti hiippakunnan vigario general Vicente Martinez Martinez. Evankeliumin luki hiippakunnan ekumeenisesta työstä vastaava pappi Jesus Murgui Soriano.

Eturivissa väsemmalta oikealle hiippakunnan ekumeniasta vastaava pappi, Jesus Murgui Sorano; Costa Blancan turistipappi Hannu Tomperi ja paikallinen pappi Kamil Bliss. Takarivissä: Romanian kirkon pappi Sorin Cosmin, Egyptin Koptikirkon tulkki Han, tuomiokapitulista Vicente Martinez Martinez, Egyptin koptikirkon pappi isä Fan ja kirkkoherra Manuel Martinez Rocamora.

Jumalanpalvelukseen osallistuvat Costa Blancalla toimivien seurakuntien papit pitivät lyhyen puheen saarnan aiheesta omalla kansallisella kielellään. Suomalaisen puheen piti turistipappi Hannu Tomperi.

Hannu Tomperi pitämässä puheenvuoroaan saarnan aiheesta.

Costa Blancan suomalaisesta ev.lut seurakunnasta jumalanpalvelukseen osallistui myös seurakunnan kirkkokuoron lauluryhmä johtajanaan turistikanttori Kaija Huhtanen.

Costa Blancan suom.ev.lut.seurakunnan kirkkokuoron lauluryhmä.

- Teksti Hannu Tomperi

- Kuvat Torreviejan katolinen seurakunta ja Markku Manne