Kauneimpia joululauluja Costa Blancan seurakunnassa

Toisin kuin kotona Suomessa, täällä Torreviejassa meillä on ollut mahdollisuus laulaa Kauneimpia joululauluja ”livenä” paikan päällä. Ehtona olivat turvavälit, sallitun henkilömäärän noudattaminen ja maskien kanssa laulaminen.

Kirkko Iglesia Inmaculada Concepción juhlavassa jouluvalaistuksessa

Kaiken kaikkiaan järjestimme neljä joululaulutilaisuutta kuluneen viikon aikana. Laulattajina toimivat turistikanttori Kaija Huhtanen ja turistipappi Hannu Tomperi.

Ensimmäiset laulut laulatimme ja lauloimme tiistaina 15.12. puolilta päivin Punta Primassa Bar Princessan terassilla. Paikalla oli liki 20 lauluintoista osallistujaa. Aurinko paistoi ja lämmintä oli!

Turistikanttori Kaija Huhtanen tonttuna Punta Primassa

Samana iltana kokoonnuimme Ratto-Talliin ja Kauneimmat joululaulut laulettiin siellä saman suuruisen joukon kesken. Laulajien toiveitakin pääsimme toteuttamaan. Tunnelma oli korkealla, ja mieli oli ”hyvä, lämmin, hellä”, kuten joululaulussa todetaan.

Turistipappi ja -kanttori Ratto-tallin tilaisuudessa

Sunnuntai-iltana 20.12. vietimme perinteisen Kauneimmat joululaulut -tilaisuuden Inmaculada Concepción -kirkossa. Mukana laulua tehostamassa oli myös Costa Blancan seurakunnan kirkkokuoron lauluryhmä, joka myös esitti Jukka Kuoppamäen laulun ”Kuka tuo lapsi on”. Paikalla joulun tunnelmaa oli kokemassa noin 60 osallistujaa.

Osanottajat ohjattiin kirkossa turvavälien edellyttämille paikoille.

Kirkkokuoron lauluryhmä "Rajoitetut"

Maanantaina 21.12. päättyi joululaulujen kierros TorreMarketissa pidettyyn tilaisuuteen. Paikalla oli pieni, mutta innokas laulujoukko, joka intoutui jouluisiin lauluihin täydestä sydämestä. Hannu- papin kitaraakin lainattiin White Christmasin tunnelmallisen version esittämiseen.

Yhdessä laulaminen tuntuu kytkeytyvän jouluun kiinteästi. Tunnelma syntyy tuttujen laulujen äärellä – tätä saatiin kokea useaan otteeseen kuluneen viikon aikana.

Kolmas tilaisuus suomalaisten suosimissa paikoissa laulettiin Torre-Marketissa.

Kauneimpien joululaulujen päätilaisuus keräsi ilahduttavan määrän laulajia Torreviejan katoliseen pääkirkkoon.

- Teksti Kaija Huhtanen

- Kuvat Anne Hekkala ja Markku Manne