Karkauspäivän suomalainen messu sekä seurakunnan kevätkokous

Costa Blancan suomalaiseen messuun kerääntyi tänään runsaasti osanottajia. Saarnan piti tässä messussa Mikko Pyhtilä Suomen Lähetysseurasta. Messun jälkeen pidettiin seurakunnan sääntömääräinen kevätkokous seurakuntakodilla.

Tämänpäiväisessä messussa oli seurakunnan vieraana Mikko Pyhtilä Suomen Lähetysseurasta. Hänen näkemyksensä kirkon tilanteesta maailmanlaajuisesti tarkastellen oli valoisa ja toiveikas: "Jos katsomme kirkkoa Tansaniassa, koko Afrikassa tai kaikkineen koko maailmassakin, näemme kirkon, joka kasvaa kohisten."

Mikko Pyhtilän saarnan voi lukea kokonaisuudessaan täältä.

Messun ja kirkkokahvien jälkeen pidettiin seurakunnan sääntömääräinen kevätkokous, johon osallistui tänä vuonna runsaslukuinen joukko seurakuntalaisia.

Seurakuntaneuvoston puheejohtaja Paula Kaikkonen avasi kokouksen.

Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Eila Pekkala ja sihteeriksi kutsuttiin turistipappi Peter Kankkonen.

Kokous käsitteli sille kuuluvat sääntömääräiset asiat ennätyksellisen vauhdikkaasti. Sääntömääräiset asiat sisälsivät vuosikertomuksen, toiminnantarkastajien lausunnon, tilinpäätöksen ja vastuuvapauden myöntämisen seurakuntaneuvostolle ja muille vastuuvelvollisille.

Vuosikertomuksen liitteeksi oli nyt laadittu toista kertaa luettelo seurakunnassa erilaisissa vapaaehtoistehtävissä toimineista henkilöistä. Kokous totesi tämän käytännön hyväksi uudistukseksi.

Vapaaehtoisten kartoittamiseksi ja saamiseksi mukaan seurakunnan toimintaan oli nyt myös ensimmäistä kertaa käytössä lomake, jota jaettiin messun jälkeen kirkosta poistuvalle  seurakunnalle.  Näitä lomakkeita saa myös muina aikoina seurakuntakodilta, ja ne voi palauttaa joko sinne tai messun yhteydessä.

- Teksti Satu Mäkitalo

- Kuvat Pia Pyhtilä ja Satu Mäkitalo