Puheenjohtaja Kari Winberg jättää seurakuntaneuvoston

Seurakuntaneuvostomme puheenjohtajaa Kari Winbergiä on muistettu useissa eri tilaisuuksissa ennen hänen lähtöään Suomeen joulun alla.

Seurakuntaneuvoston puheenjohtaja Kari Winbergin toimikausi seurakuntaneuvoston puheenjohtajana päättyy tämän kalenterivuoden lopussa.

Päättyvä vuosi oli Winbergin kuudes perättäinen vuosi neuvoston puheenjohtajana. Hän toimi puheenjohtajana vuosina 2014-2019, pastoreiden Sakari Vuorinen, Juhani Huovila ja Peter Kankkonen, toimikausien aikana.

Nykyisen seurakuntaneuvoston viimeisessä kokouksessa 12.12.2019 muistettiin kaikkia niitä neuvoston jäseniä, jotka eivät enää olleet ehdolla uutta neuvostoa valittaessa.

Kuvassa vas. Aulikki Mäkinen, Kari Winerg ja Pirjo Mattsson. Kuvasta puuttuu Voitto Korhonen.

Myös Costa Blancan suomalaisen ev.lut seurakunnan kirkkokuoro muisti Kari Winbergiä viime harjoituksissaan sekä hänen puheenjohtajakautensa päättymisen että syntymäpäivän johdosta. Kari Winberg laulaa kirkkokuorossa tenoria toivon mukaan vielä lukuisia vuosia.

Kuvassa Kari Winberg 6.12.2019 lipunkantajana itsenäisyyspäivän juhlassa. Kuoron juhlatilaisuuden tarjoilun oli valmistanut Sanna Mehto.

Winberg on ylivoimaisesti pitkäaikaisin puheenjohtaja seurakunnan 31-vuotisessa historiassa. Hän hoiti lukemattomia hallinnollisia ja käytännöllisiä tehtäviä erittäin sitoutuneesti,  voimiaan ja aikaansa säästämättä.

Joulukuun viimeisen messun päätteeksi hänelle luovutettiin Kirkkohallituksen luottamushenkilömerkki kiitoksena pitkäaikaisesta vapaaehtoistyöstä Costa Blancan seurakunnassa.

Turistipappi Peter Kankkonen luovuttaa ansiomerkin ja seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Paula Kaikkonen kukkaset.

- teksti ja kuvat Paula Kaikkonen ja Satu Mäkitalo

2019-12-15 13:07:00.0