Laululla ja rukouksella juhlittiin 10-vuotiasta

Turistikanttori Satu Rannan johtamalla lauluillalla juhlittiin Costa Blancan suomalaisen ev.lut. seurakunnan omaa toimitilaa Torreviejassa eilen.

Nämä miehet ahkeroivat saneerauksessa reilun kuukauden keväällä 2009. Johtotehtävissä suurimman vastuun kantoivat Arto Salokangas (vas.) ja Juhani Sivula (kesk. takana).

Tilaisuudesta tuli vaikuttava muisteluhetki, kun salintäyteinen yleisö sai kuulla runsaat 10 vuotta sitten kolmivuotisen kauden turistipappina olleen rovasti Raimo Rantalan vakavasta sairastumisesta Lahdessa hiljattain.

- Tuomme hänen ja Leena-rouvan lämpimät terveiset tähän tilaisuuteen heidän perheystävinään, sanoi juhlaan osallistunut lahtelainen Vesa Auvinen, joka Hilkka-vaimonsa kanssa välitti myös Rantalan esirukouspyynnön eiliseen tilaisuuteen.

Hilkka ja Vesa Auvinen

Raimo Rantala oli keskeinen vaikuttaja seurakunnan itsenäistymisessä 10 vuotta sitten, jolloin tuli mahdolliseksi myös oman seurakuntakodin hankinta.

Irma Kiilin lahjoittaman taulun uudelle ja omalle seurakuntakodille 10 v sitten esitteli Paula Kaikkonen.

Ilta sujui muutamien muidenkin muisteluilla, pappi Peter Kankkosen Mercadona-tuliaiskahveilla ja seurakunnan juhlakirjan Armoa auringossa myynnillä.

Peter Kankkonen ilahdutti jälleen ehtymättömillä muisteluillaan aiheesta ja vähän sen ulkopuoleltakin.

Ehtoisina emäntinä olivat jälleen Sanna Mehto ja Eeva Liisa Blinnikka.

Seuraava merkkipaalu seurakunnan toiminnassa on ensi keskiviikko 13.11., johon mennessä seurakuntavaaleihin osallistuvien ehdokaslistojen jättöaika päättyy. Koossa ei ole vielä tarpeeksi ehdokkaita, joten alkuviikosta voi siis mielellään käydä seurakunnan toimistolla esittämässä hyviä ehdokkaita listoille.

Lauantaina 16. 11. messussa on myös historian havinaa, kun saarnan pitää edellinen turistipappi Juhani Huovila Kouvolasta.

-Teksti Voitto Korhonen, kuvat Satu Mäkitalo

Sat Nov 09 14:25:00 EET 2019