Seurakuntakoti vihittiin Torreviejassa 10 vuotta sitten

Katolisen kirkon takana Calle Maldonado 2:ssa sijaitseva suomalaisen ev.lut. seurakunnan ensimmäinen oma seurakuntakoti vihittiin 7. marraskuuta 2009. Vihkimisen toimitti silloinen Kirkon ulkosuomalaistyön piispa Wille Riekkinen Kuopiosta.

Seurakuntalaisilla on mahdollisuus juhlia kotinsa juhlapäivää huomenna perjantaina 8.11. klo 17-19 pidettävässä lauluillassa. Tilaisuudessa on saatavana myös seurakunnan 30-vuotisjuhlakirja ja pientä purtavaa.

Piispa Wille Riekkinen korosti järjen käyttöä myös seurakuntatyössä.

Seurakuntaneuvosto puheenjohtaja Panu Niva (vas,) ja Mikko Vastamäki kiinnittivät ennen vihkiäisiä nimikyltin sisäänkäyntiin.

Aikaisempina seurakuntakoteina olivat vuodesta 1993 alkaen vuokrahuoneistot Calle Benejuzar ja Calle Caballero de Rodas -kaduilla ahtaissa ja epäkäytännöllisissä tiloissa.

Juhlamessussa katolisessa kirkossa vihkiäispäivänä saarnasi poikkeusluvalla Kirkon ulkosuomalaistyön koordinaattori Leena Märsylä tiettävästi ensimmäisenä naisena kirkon historiassa.

Juhlasaarnan piti Leena Märsylä

Perustan oman seurakuntakodin hankinnalle loi silloinen turistipappi Raimo Rantala, joka yhdessä seurakuntaneuvoston kanssa toteutti seurakunnan itsenäistymisen Aurinkorannikon alaisuudesta. Samalla avautui mahdollisuus oman kiinteistön hankintaan.

Turistipappi Raimo Rantala

Nykyisen seurakuntakodin monikäyttöinen sali toimii myös juhla- ja ruokapaikkana.

-Teksti ja kuvat Voitto Korhonen

2019-11-07 19:39:00.0