Sisukkaat suomalaiset saapuivat sateisessa säässä!

Pääsiäisen musiikkimessu kokosi viime päivien säähän nähden runsaan joukon suomalaisia iloitsemaan pääsiäisen sanomasta sekä toivottamaan turistityöntekijöillemme turvallista kotimatkaa.

Suomenkielisessä pääsiäismessussa tuli tänään eteen yllätyksiä: sää alkoi huononemaan taas juuri ennen messun alkua ja kuoriurut olivat jääneet nyt kirkossa sateen vuoksi olevien pasojen taakse, eikä niitä saatu käyttöön lainkaan. Kanttori Satu Ranta kiipesi taas urkuparvelle ja säesti niin virret kuin kuoronkin esitykset Iglesia Inmaculada Concepción -kirkon keskeneräiseksi jääneillä uruilla sekä myös trumpetilla.

Kirkkokuoro oli valmistanut Satu Rannan johdolla tähän pääsiäisen musiikkimessuun tavallista enemmän esityksiä, joista varsinkin J.S.Bachin "Du är vår Gud" (Halleluja, soikoon kiitos) ihastutti messuväkeä erityisesti.

Messun jälkeen siirryttiin seurakuntakodille juomaan turistipappi Peter Kankkosen ja turistikanttori Satu Rannan läksiäiskahveja. Puolin ja toisin pidettyjen kiitospuheiden lisäksi kuultiin Maija-Liisa Juntusen koskettavasti esittämä Helvi Juvosen runo "Martta".

Maija-Liisa Juntunen lausumassa runoa seisten etuvasemmalla.

Tilaisuuden tunnelma oli lämmin ja iloinen - saammehan sekä Sadun että Peterin  ensi syksynä taas tänne Costa Blancalle. Yhdessä laulettu Pekka Simojoen "Jäähyväislaulu" kaikuikin iloisena ja toiveikkaana: "Teille laulamme nyt näkemiin". Ensi lokakuussa tavataan taas.

- teksti ja kuvat Satu Mäkitalo

2019-04-21 19:59:00.0