Miehet taas asialla

Jokavuotinen seurakunnan perinne vain miesten valmistamasta ja tarjoilemasta kuukausilounaasta oli taas yhtä juhlaa Torreviejassa tänään.

Pääkokkina oli ex-oopperalaulaja Matti Siekkinen, jota sekä keittiössä, kattauksessa että tarjoilussa avustivat vas. Olli Poikolainen, Markku Blinnikka, Kari Winberg ja Veijo Lauronen.

Yli 10 vuotta säännöllisesti näilläkin lounailla Calle Maldonadon srk-kodissa käyneenä minua ilahdutti hyvän ruuan ja palvelun lisäksi onni saada pitkäaikaiset työtoverini Suomesta mukaan lounaalle.

Lähdössä valmiiseen pöytään vas. Aila Peräjoki, Marja Pihnala, Eila Pekkala ja kirjoittaja.

Invalidiliiton ex-toimitusjohtaja Marja Pihnala kiitti lämpimästi ensi vierailustaan Costa Blancan suomalaisessa ev.lut. seurakunnassa.

Juhlavuutta lounastuokioon toivat muusikot Satu Ranta ja Matti Siekkinen upealla duollaan. Eino Leinon sanoittama ja Oskar Merikannon säveltämä ”Oi kiitos sa Luojani armollinen” ei jättänyt ketään kylmäksi.

- Teksti ja kuvat Voitto Korhonen

Sun Feb 24 23:35:00 EET 2019