Savonlinna-kvartetti avasi seurakunnan 30-vuotisjuhlatapahtumat täydelle salille

Viime keväänä torreviejalaisille tutuksi tullut Savonlinna-kvartetti keräsi jälleen täyden salin musiikin ystäviä katoliseen pääkirkkoon Torreviejassa tänään.

Samalla lähes tunnin kestäneellä Tshaikovskin Vuodenajat -konsertilla avattiin upeasti Costa Blancan suomalaisen ev.lut. seurakunnan 30-vuotisjuhlavuoden tärkein viikonloppu.

Tämänpäiväisen noin 200:n osallistujan perusteella on huomenna lauantaina odotettavissa syksyn yleisöennätys klo 12 alkavassa juhlamessussa, jossa juhlasaarnan pitää Suomen Kirkon ulkoasiain osaston johtaja Kimmo Kääriäinen. Liturgina on turistipappi Peter Kankkonen ja kanttorina Satu Ranta, joka johtaa myös kirkkokuoroa.

Vierailijoina juhlamessussa ovat Savonlinna-kvartetti ja ex-kanttori Esa Pyöriä sekä ehtoollisavustajina rovastit Sakari Vuorinen, Juhani Huovila ja Veijo Lauronen. Kirkkokahveja ei ole.

Välittömästi messun jälkeen klo 14.30-17 on 30-vuotisjuhlalounas Restaurante Fu -ravintolassa Avenida Baleares 34. Omille autoille hyvin tilaa pihassa ja lähikaduilla. Sisäänpääsy ohjatusti klo 14.00 alkaen.

Juhlakirjaa saatavana (10,-/kpl) ennen sisäänkäyntiä tekijän omistuskirjoituksella.

Teksti: Voitto Korhonen

Kuvat: Voitto Korhonen ja Satu Mäkitalo