Syksyn ensimmäinen kuukausilounas vapaaehtoisvoimin

Costa Blancan suomalaisen ev.lut. seurakunnan syyskauden ensimmäinen mutta perinteinen kuukausilounas nautittiin seurakuntakodissa sunnuntaina 28.10.2018.

Pääkokkeina olivat useita vuosia aikaisemmin suomiseuralaisia palvelleet Ants ja Pille Pottmann, joilla on monivuotinen alan kokemus myös Virosta. Heidän apunaan olivat pappispariskunta Veijo ja Sirpa Lauronen sekä Kirsti Heikkinen.

Lounaan alussa turistipappejakin tuurannut Veijo Lauronen esitteli myös seurakunnan uuden kanttorin Satu Rannan, jonka ensivisiitti kirkon uruissa sekä kuoron johdossa ja laulajana kuultiin eilisessä messussa.

Lounaan lopussa Veijo-pappi haastatteli seurakunnan juhlavuoden kirjan "Armoa auringossa" toimittajaa Voitto Korhosta tällä viikolla ilmestyneen kirjan teosta, jonka jälkeen monet lounasvieraat halusivatkin oman tai lahjakirjan toimittajan omistuskirjoituksella varustettuna.

1000 kappaleen painos hupenee melkoista vauhtia, sillä myös lauantaina messun jälkeen muste Voiton kynästä valui kiitettävästi kirjan esilehdelle. Kirjaa saa ostaa hintaan 10 euroa seurakunnan toimistolta ma-to klo 10-14.

2018-10-29 19:07:00.0