Syksyn ensimmäinen suomenkielinen messu kokosi kirkon täyteen Torreviejassa

Syksyn ensimmäinen suomenkielinen messu pidettiin keskustan katolisessa pääkirkossa Iglesia Inmaculada Concepciónissa tänään klo 13. Tilaisuus kokosi Costa Blancan suomalaisia taas kirkon täyteen aloittamaan uutta talvikautta.

Messun jälkeen olivat perinteiset kirkkokahvit tarjolla naapurikorttelin seurakuntakodissa Calle Maldonado 2:ssa.

Täysin vapaaehtoispohjalta järjestetyssä messussa toimi liturgina Torreviejassa talvikautensa viettävä kajaanilainen rovasti Veijo Lauronen, saarnaajana kauppatieteiden tohtori ja niin ikään täällä talvehtiva Viljo Kaikkonen Heinävedeltä sekä kanttorina suomalaisen seurakunnan entinen turistikanttori Maija Vuorinen Tuusulasta. Hänen johdollaan myös paikallinen kirkkokuoro lauloi. Seurakuntalaisia oli saapunut messuun yli 170 henkeä.

Toisen kautensa turistipappina suomalaisessa ev.lut. seurakunnassa aloittaa lokakuun lopulla rovasti Peter Kankkonen Kokkolasta ja kanttorina ensimmäisen kautensa Nurmijärven johtava kanttori Satu Ranta. Heidän johdollaan ensimmäinen messu on lauantaina 27. lokakuuta klo 12.00, ellei aika muutu. Messun jälkeen kirkkopihalla on saatavana seurakunnan 180-sivuinen 30-vuotisjuhlakirja Armoa auringossa.

2018-10-13 19:08:00.0