Joulupukki muoreineen vieraili seurakunnan joulumyyjäisissä

Torreviejan ev.lut. seurakuntakodilla järjestettiin lauantaina 9.12. perinteiset joulumyyjäiset. Myynnissä oli mm. meheviä joulukakkuja, pikkuleipiä, karjalanpiirakoita ja kotitekoista konjakkisinappia sekä monenlaisia käsitöitä sekä vastapaistettuja munkkeja. Tapahtuman kruunasi joulupukin ja hänen muorinsa vierailu, ja seurakuntakodilla nähtiinkin ilahduttavan paljon lapsiperheitä.

Punapukuinen joulupukki muoreineen tervehtii pientä tonttupukuista lasta äitinsä sylissä.

Torreviejan ev.lut. seurakuntakodilla järjestettiin lauantaina 9.12. perinteiset joulumyyjäiset. Myynnissä oli mm. meheviä joulukakkuja, pikkuleipiä, piirakoita ja kotitekoista konjakkisinappia. Karjalanpiirakat paistettiin samana aamuna paikan päällä. Vastapaistettujen munkkien tuoksu tuli jo kadulla vastaan. Monet taitavat kädet olivat tehneet upeita käsitöitä. Kauppansa tekivät mm. villasukat ja tossut. Matti Myöhäisille on vielä muutama kakku ja sukkapari myynnissä seurakuntakodilla kahvilan aukioloaikoina (tiistaista torstaihin klo 10–14). Tervetuloa!

Tapahtuman kohokohta oli tänä vuonna joulupukki! Pukki oli lähtenyt hyvissä ajoin Korvatunturilta ja ensimmäinen pysähdyspaikka oli Torreviejassa. Innokkaimmat lapset olivat jo hyvissä ajoin odottelemassa pukkia. Ilmassa oli jännitystä kuin konsanaan suuressa urheilutapahtumassa. Ja voi sitä iloa ja riemua kun pukki muoreineen kolkutteli ovella. Kaikki lapset olivat olleet kilttejä ja saivat tonttujen lähettämän pienen joulupussin.

Harvoin on seurakuntakodilla nähty sellaista lapsiperheiden paljoutta ja kuultu niin iloisia lasten ääniä. Joulupukin vierailu oli sellainen menestys, että hän on varmasti tervetullut myös ensi vuonna. Tontut olivat ahkeroineet pussien kanssa sen verran ahkerasti, että niitä riitti myös kadulla vastaan tulleille espanjalaisille lapsille. Oli varmasti myös heille oikea joulunihme. Ihan oikea joulupukki ja muori tulivat kadulla vastaan ja antoivat vielä pienen lahjapussinkin. Näin alkoi ihana joulun odotus.

Arpajaisvoitot ovat noudettavissa seurakuntakodilta. Onnettarina toimivat Jorma Jokela ja Heidi Esterajher.

Teksti: Aulikki Mäkinen

Kuvat: Jorma Jokela