Kauneimmat joululaulut Torreviejassa ja Orihuela Costalla

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat paitsi Suomessa myös täällä Costa Blancalla maailman lasten hyväksi. Kauneimmista joululauluista on muodostunut jouluperinne, joka kerää vuosittain noin miljoona suomalaista kirkkoihin, kuppiloihin ja kauppakeskuksiin laulamaan. Nykyisin lähes jokainen evankelisluterilainen seurakunta järjestää vähintään yhden Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuden. Torreviejassa ja Orihuela Costalla näitä joululaulutilaisuuksia järjestetään peräti neljässä eri paikassa! Tule sinäkin mukaan laulamaan ja tekemään samalla hyvää! Laulutilaisuuksien kolehti menee Suomen Lähetysseuran työhön heikoimmassa asemassa olevien lasten aseman parantamiseksi.

Kuvassa on sinisellä ja valkoisella pohjalla Kauneimmat joululaulut -logo.

Kauneimmat Joululaulut on osallistujamäärältään Suomen suurin vuotuinen musiikkitapahtuma. Yhteislaulutapahtuma on jo 50 vuoden ajan siirtänyt kristillistä joululauluperinnettä sukupolvelta toiselle ja se  on vuosien varrella kasvanut valtakunnalliseksi, koko kansaa kokoavaksi suomalaiseksi jouluperinteeksi. Laulutilaisuudet kokoavat yhteen suomalaiset niin kylissä kuin kaupungeissa aina vauvasta vaariin. Perinteen voimasta kertoo myös se, että joululaulujen yhteislaulutapahtuma on levinnyt Suomen rajojen ulkopuolellekin ja Kauneimpia Joululauluja lauletaan noin 20 maassa. Costa Blancan suomalainen seurakunta on tänäkin vuonna vahvasti mukana tässä hyväntekeväisyyskampanjassa.

Kampanjan vuosittainen keräystulos on ollut noin miljoona euroa. Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat tekevät samalla tunnetuksi Suomen Lähetysseuran ulkomaantyötä. Kauneimmat Joululaulut on osallistujamäärältään ja konseptiltaan kansainvälisesti ainutlaatuinen kirkkojen jouluperinteiden joukossa. Kauneimmat Joululaulut on Suomen Lähetysseuran ja seurakuntien yhteistyössä toteuttama. Suomen Lähetysseura suunnittelee ja toteuttaa Kauneimmat Joululaulut -materiaalin ja toimittaa lauluvihot ilmaiseksi seurakuntien käyttöön.

Tule sinäkin hakemaan joulumieltä, tekemään hyvää ja laulamaan sydämesi pohjasta tuttuja suomalaisia joululauluja!

Eini Perälä
Eini Perälä