Lauantain messu keräsi yli 90 suomalaista sanaa kuulemaan

Lauantain messuun Torreviejan kauniiseen katoliseen pääkirkkoon kerääntyi yli yhdeksänkymmentä suomalaista sanaa kuulemaan. Messussa saarnasi turistipappimme Harri Kuhalampi ja häntä avusti TT Matti Perälä.

Papit Harri Kuhalampi ja Matti Perälä
Kuvassa alttari, jossa keskellä Neitsyt Maria ympärillään enkeleitä. Marialla on sininen viitta kultaisin k...

Papin saarna käsitteli sitä, miten Jumalan valtakunta on rauhan valtakunta, hääjuhla, johon meidät kaikki on kutsuttu. Mutta otammeko kutsun vastaan? Saarnan voit lukea tarkemmin kohdasta Tutki uskoa, Turistipapin saarnat 2023.

Kanttori Eini Perälän vahva ääni kaikui kauniisti kivikirkon holveissa ja yhdessä kirkkokuoron kanssa hän huolehti messun musiikista.

Seurakuntalaisten panosta tarvitaan jokaisessa messussa. Tässäkin messussa vapaaehtoiset toimivat useissa tehtävissä: Kari Winberg toimi suntiona ja häntä avusti Kristiina Abdallah, Eeva Laapas luki päivän tekstit, Erja Kuhalampi toimi esirukoilijana, ehtoollisavustajana toimi Matti Perälä ja ovella seurakuntalaisia vastaanottivat Pirkko Peiponen ja Kristiina Abdallah. Valokuvaajana kirkossa toimi Keijo Pekkanen. Kirkkokuorolaisetkin ovat vapaaehtoisia, jotka harjoittelevat viikottain seurakuntakodilla ja esiintyvät messuissa. Seurakuntakodin keittiössä ahersivat Pirjo ja Mika Toivanen sekä Nina Metsä. Heidän ansiostaan saimme jälleen nauttia perinteiset kirkkokahvit.

Mitäpä jos sinäkin löytäisit mielekästä tekemistä seurakunnan piiristä. Tule rohkeasti mukaan seurakuntamme toimintaan! Me tarvitsemme sinua! Voit ilmoittautua seurakuntakodilla erilaisiin tehtäviin, vaikka sitten vain muutamaksi kerraksi, koko talvikaudeksi ei tarvitse sitoutua.

Eini Perälä uruissa

Teksti: Kristiina Abdallah

Kuvat: Keijo Pekkanen

Harri Kuhalampi