Toisen pääsiäispäivän messu päätti seurakunnan kevätkauden

Yli sata suomalaista kerääntyi kuuntelemaan pääsiäisen sanomaa kauniisti koristeltuun katoliseen pääkirkkoon. Samalla messu ja sitä seurannut kahvitilaisuus päättivät Costa Blancan suomalaisen seurakunnan kevätkauden. Kahvitilaisuudessa kiitettiin ja hyvästeltiin kotimaahan palaavat turistityöntekijät.

Pappi saarnaa saarnatuolissa, joka on kukkasin koristeltu pääsiäisen kunniaksi.

Bror Träskbacka saarnaa

Ihanin kukka-asetelmin koristellussa ja liljoilta tuoksuvassa Inmaculada Conceptión –kirkossa saimme kuunnella pääsiäisen ilosanomaa: Kristus on noussut kuolleista, elämä on voittanut kuoleman. Kirkossa saarnasi turistipappimme Bror Träskbacka ja häntä avusti rovasti Hannu Hurme.

Turistipappi Bror Träskbacka ja rovasti Hannu Hurme

Kirkkokuoro esitti upeita kappaleita, muun muassa Viljo Kaikkosen laulun kuorolle sovitettuna ja kantaesityksenä ”Kiitä Herraa, minun sieluni”. Ehtoollisen aikana kuoro lauloi vaikuttavasti brasilialaisen kansansävellyksen ”Cantad al Señor”.

Kirkkokuoro laulaa ja turistikanttori Marjo säestää

Messun lopuksi turistikanttori Marjo Danielsson palkitsi ruusuin ja kunniakirjoin Suomen kirkkomusiikkiliiton virsimerkin suorittaneet kirkkokuorolaiset.

Virsimerkin suorittaneet kuorolaiset: Sinikka Liedes, Ritva-Leena Kivimäki, Pirjo Mattsson, Eeva Liisa Blinnikka ja Pirkko Fröjdholm

Messun jälkeen kirkkokansaa kokoontui runsaslukuisesti seurakuntakodille kirkkokahville, jossa heitä palveli Irene Omri ja hänen apunaan olleet vapaaehtoiset.

Keittiövastaava Irene Omri

Kahvitilaisuudessa seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Jorma Jokela piti puheen kotimaahan palaaville turistipappi Brorille ja hänen puolisolleen Pirkolle sekä turistikanttori Marjolle. Jorma kiitti heitä kaikkia hyvin sujuneesta kaudesta ja kaikesta siitä työstä, jota he ovat seurakunnassa tehneet. Kevät on ollut vilkas, täynnä monenlaisia tapahtumia ja toimintaa, joihin on osallistunut runsaasti seurakuntalaisia.

Seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Jorma Jokela

Jorma nosti esiin puheessaan muun muassa sen, miten Bror onnistui houkuttelemaan lukuisia ystäviään puhumaan mielenkiintoisista aiheista miesten juttutupaan ja miten Marjo tuunasi kirkkokuoroa niin, että saimme kuulla yhteisesiintymisiä Katolisen seurakunnan kuoron kanssa. Papin puolisoa Pirkkoa Jorma kiitti siitä, että hän on on ollut tärkeä osa seurakunnan keittiötiimiä. Pirkko on ollut yksi seurakunnan paakareista ja Simo Salmisen laulua lainaten Jorma totesi, että paakarit on kovia mimmejä, ne saa toisten suut vehnäselle.

Lopuksi Jorma toivotti seurakuntalaisille Jumalan siunausta ja hyvää kesää. Seurakunnan ovet sulkeutuvat kesäkaudeksi. Syyskauden alkaessa ja uusien työntekijöiden saapuessa lokakuun alussa toiminta pyörähtää jälleen käyntiin. Seurakunnan nettisivuilla ja Facebookissa tiedotetaan tarkemmin seurakunnan tulevasta toiminnasta.

Teksti Kristiina Abdallah

Kuvat Keijo Pekkanen ja Kristiina Abdallah