Seurakuntaneuvostoon kaudelle 2023-25 valitut jäsenet siunattiin tehtäviinsä

Kynttilänpäivän messun yhteydessä 4.2.2023 turistipappi Bror Träskbacka ja rovasti Veijo Lauronen siunasivat tehtäviinsä vuoden alussa työnsä aloittaneet seurakuntaneuvoston jäsenet. Pappi Brorin sanoin: "Seurakunta on yhteisö, jossa jokaisella jäsenellä on paikkansa ja tehtävänsä niiden lahjojen mukaan, jotka hyvä Jumala on itsekullekin antanut yhteiseksi rakennukseksi."

siunaus_neuvosto.jpg

Seurakuntaneuvoston jäsenet siunattavina kirkon alttarin edessä

Siunaustilaisuus oli lyhyt, mutta juhlallinen. Kuten seurakuntaneuvoston puheenjohtajaksi yksimielisesti valittu Paula Kaikkonen totesi, siunattuna on hyvä olla. Seurakuntaneuvoston varapuheenjohtajaksi ja taloudenhoitajaksi valittu Jorma Jokela toimii myös toisena matkavastaavana. Kari Winberg toimii vastaavana suntiona ja seurakuntakodin talonmiehenä. Kristiina Abdallah toimii tiedotusvastaavana, Aulikki Mäkinen toimii mainosvastaavana ja matkavastaavana ja Irene Omri kahvilavastaavana.

Turistipappi Bror Träskbacka ja rovasti Veijo Lauronen siunasivat neuvoston jäsenet tehtäviinsä

Siunaustilaisuuden lopuksi turistipappi pyysi kirkkoon saapuneita seurakuntalaisia tukemaan neuvoston jäseniä heidän tehtävissään ja kantamaan heitä rukouksissa Jumalan eteen. Neuvoston jäsenet lähetettiin työhönsä näiden sanojen voimin: Lähtekää rauhassa ja palvelkaa Herraa iloiten.

Neuvoston jäsenet seurakuntalaisten edessä

Teksti: Kristiina Abdallah

Kuvat: Marjo Danielsson ja Sirpa Lauronen

Harri Kuhalampi