Seurakunnan joulumyyjäiset menestys

Seurakunnan keittiötiimin ja käsityöpiirin valmistelemat perinteiset joulumyyjäiset olivat tänäkin vuonna  menestys.

Lauantaina klo 10 oli kaikki valmista myyjäisten asiakkaille.

Heti ovien avauduttua tulivat sisään ensimmäiset innokkaat karjanlanpiirakoiden ostajat. Siitä
alkoi tasainen virta asiakkaita. Tuote toisensa jälkeen sai tyytyväisen oloisen ostajan. Leivonnaispöytä
tyhjeni. Monet lämpimät sukat ja hartiahuivi löysivät onnellisen omistajan, tai pääsivät odottamaan
joulupakettiin käärimistä. Joulukoristeitakin myytiin. Kahvion herkulliset, juuri paistetut munkit olivat
aivan liian hyviä, että niitä olisi jäänyt jäljelle.

Moni viihtyi pidempäänkin juttelemassa tuttujen kanssa kahvikupin ääressä, ja pappia jututtamassa.
Kanttori viritti joulutunnelmaa laulattamalla joululaulun. Suurimmillaan paikalla oli noin 25 henkeä,arvontaa odottelemassa.

Hyvät arpajaispalkinnot oli asetettu näytteille seurakuntakodilla hyvissä ajoin.

Arpajaisten päävoiton, joulun herkkukorin, iloinen voittaja tavoitettiin puhelimitse. Hän kertoi:
”Voittonumero 95 tuli valituksi koska puolison äiti on nyt 95-vuotias ja hänellä on aina arpaonnea!”
Toisen arvokkaan voiton, käsityöpiirin tekemän torkkupeiton voittanut rouva, oli sangen ilahtunut siitä
että monien haluama kaunis peitto tuli hänelle.

Myyjäiset päättyivät jännittävään arvontaan. Voittajille ilmoitetaan voitoista arpalistojen yhteystietojen avulla.

Myyjäistuotteiden valmistamiseen ja järjestelyihin Irene Omrin johdolla osallistui noin 20 henkeä.
Kaikille näytti jääneen päivästä hyvä mieli. Seurakunta kiittää lämpimästi kaikkia vapaaehtoisia heidän
työpanoksestaan, lahjoittajia lahjoituksista ja kaikkia asiakkaita seurakunnan työn tukemisesta!

- Teksti         Paula Kaikkonen

- Kuvat         Bror Träskbacka ja Satu Mäkitalo