Syystoimintakauden ensimmäinen messu 15.10.2022

Costa Blancan suomalaisen ev.lut. seurakunnan toiminta on kuluneella viikolla pyörähtänyt täyteen vauhtiinsa. Talvikauden turistityöntekijät ovat päässeet asettumaan ja orientoitumaan tehtäviinsä todella kauniin sään vallitessa. Tänään sitten pidettiin talvikauden ensimmäinen suomenkielinen messu ja kuultiin uuden turistipappimme Bror Träskbackan ensimmäinen saarna. Jos et päässyt messuun mukaan,voit lukea saarnan tästä.

Suomalaisia talvituristeja, muuttolintuja, on laskeutunut viime aikoina Alicanten lentokentälle useita täpötäysiä koneita päivässä. Ensimmäiseen messuun olikin löytänyt tiensä ilahduttavan suuri joukko seurakuntalaisia, jotka tulivat tapaamaan ja kuulemaan uutta turistipappia sekä tervehtimään nyt toista kauttaan Torreviejassa työskentelevää turistikanttori Marjo Danielssonia.

Turistikanttori Marjo Danielsson

Seurakuntaneuvoston puheenjohtaja Paula Kaikkonen toivotti messun aluksi molemmat turistityöntekijämme lämpimästi tervetulleiksi Costa Blancalle ja hyvää talvikautta koko seurakunnalle.

Paula Kaikkosen tervetulotoivotus

Marjo Danielsson oli ennättänyt koota kirkkokuorosta lauluryhmän ensimmäisen työviikkonsa aikana ja hioa sen laulukuntoon avustamaan messussa.

Kirkkokuoron lauluryhmä messussa

Seurakuntalaisia messussa 15.10.2022.

Messussa avustivat myös

tekstinlukijana ja ehtoollisavustajana Viljo Kaikkonen

suntiona Kari Winberg apunaan J-p Jävinen

ovella Kristiina Abdallah ja Lea Järvinen

Kirkkokahveilla messun jälkeen seurakuntakodilla tavattiin tuttuja pitkästä aikaa ja rupateltiin vilkkaasti kesän kuulumisista. Seurakuntalaisia muistutettiin lisäksi marraskuussa pidettävistä seurakuntaneuvoston vaaleista, joiden ehdokasasettelu on parhaillaan menossa. Aikaa lähteä ehdokkaaksi on 9.11. saakka.

Kahvia tarjoilemassa Pirkko Träskbacka ja Irene Omri

Bror Träskbacka kertoi tulevan talven tapahtumista ja suunnitelluista tilaisuuksista.

- Teksti ja kuvat Satu Mäkitalo

2022-10-15 20:13:00.0