Paula Kaikkonen, ehdokaslista G  = Ora et labora, Numero 9

Olen toiminut Costa Blancan seurakunnan vapaaehtoistyössä ja vastuunkantajana eri tehtävissä 15 vuotta. Asun puolisoni kanssa talvet La Matassa ja kesät Heinävedellä, josta olen kotoisin. Koulutukseltani olen liikuntatieteiden maisteri. Mieluisin harrastukseni täällä on uiminen meressä, erityisesti pintasukellus. Olen usein liikkeellä polkupyörällä. Sauvakävely kuuluu viikon ohjelmaan. Palveleminen seurakunnassa – en tiedä kutsuisinko sitä harrastukseksi?

Elämäni kulkuun on vaikuttanut merkittävästi se, että motivoiduin nuorena kilpaurheiluun, hiihto oli lajini. Toinen elämääni paljon vaikuttanut kokemus oli saada elää kymmenen vuotta Ugandassa (1983-993), liikunnanopettajana ja lähetystyöntekijänä. Täällä Espanjassa olen Suomen ja Ugandan puolivälissä, monella tapaa, ja elämä tuntuu kotoisalta!

1. Olen kastettu ja konfirmoitu luterilaisen kirkon jäsen. Olen osallistunut lapsesta alkaen kotiseurakuntani elämään. Opiskeluvuosinani menin mukaan Kansan Raamattuseuran toimintaan. Siitä tuli minulle hengellinen koti pitkäksi aikaa, ja myös työyhteisö.

2. Raamattu on tullut minulle rakkaaksi kirjaksi. Kokemukseni mukaan sen lukeminen, mietiskellen ja rukoillen, on kristitylle tärkeää, jotta usko Jeesukseen Kristukseen säilyy elävänä.

3. Vapaaehtoistyöllä on suuri rooli seurakunnan ohjelmassa. Moni asia on kiinni henkilöresursseista – jos olisi tekijöitä, järjestettäisiin seurakuntalaisten toivomia asioita kuten retkiä, keskiviikkolounaita ym. Vapaaehtoistyön kehittäminen on siksi oleellista., Lähtökohtaisesti pidän tärkeänä, että seurakunta on uskollinen hengelliselle perustehtävälleen, ja siksi rukous on kaiken lähtökohta. Enemmän yhteistä rukousta!