Kristiina Abdallah, ehdokaslista G = Ora et labora, Numero 8

1. Olen ollut kasteestani asti, vuodesta 1950, evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Työelämässä ollessani kiinnostuin luterilaisen kirkon järjestämistä hiljaisuuden retriiteistä, joista sain paljon hengellisessä mielessä. Olen Hiljaisuuden ystävät ry:n ja Via Silentii –luostariyhteisön jäsen. Viime kesänä toimin Enonkosken luostariyhteisössä hetkipalvelijana viikon ajan ja jatkan tätä palvelutoimintaa jatkossakin, tosin Haminan Poitsilassa.

2. Raamattu on kirjojen kirja – luen sitä säännöllisesti ja ammennan siitä omaan rukouselämääni sekä arkiretriittitoimintaan. Varsinkin Uusi Testamentti ja Jeesuksen opetukset ovat minulle rakkaita. Joskus pysähdyn miettimään, mitä Jeesus mahtaisi sanoa tai tehdä jossakin kiperässä tilanteessa. En milloinkaan lakkaa ihmettelemästä, miten Sana puhuttelee minua paitsi oman elämäni kipu- ja käännekohdissa myös ihan tavallisessa arkielämässä. Raamattu lohduttaa ja rohkaisee ja toisinaan herättelee katumukseen ja kasvuun ja omien luutuneiden käsitysten muuttamiseen.

3. Seurakuntamme toiminta on varsin vilkasta ja messuissa käy paljon väkeä. Kaiken jo olemassa olevan erinomaisen tarjonnan lisäksi haluaisin, että meillä olisi 1) viikottain kokoontuva Hengellinen keskustelupiiri, jossa annettaisiin osallistujille jokin lukutehtävä, josta sitten yhdessä hengellisessä elämässään pidemmälle ehtineen seurakuntalaisen tai papin johdolla keskusteltaisiin. Tässä voisi olla myös vaihtuvia vetäjiä. Olisi myös kiva järjestää joitain 2) päiväretkiä lähialueiden nähtävyyksiä katsomaan. Torreviejan alueen matkailuyrityksillä on minibusseja ja omakustanteinen hinta/henkilö lounaineen on n. 50 euroa riippuen tietenkin matkan pituudesta. 3) Kyselytutkimuksenkin voisi järjestää: messuissa käy paljon väkeä ja näiltä kävijöiltä voisi kirjallisesti kysyä ja kartoittaa, millaista toimintaa he seurakunnalta toivoisivat.