Aulikki Mäkinen, ehdokaslista C = Kokemus ja motivaatio, Numero 4

1. Olen rötgenhoitaja ja  eläkeläinen; perusluteri Töölöstä. Suhde kirkkoon syntyi jo alle kouluikäisenä kun käytiin serkkutytön kanssa laulamassa virsiä Töölön kirkossa. Saarnan alkaessa hipsittiin alas lehteriltä. Ei taidettu osata edes lukea vielä.Ympyrä on sulkeutunut ja olen jälleen saman seurakunnan jäsen.

2. Rippilahjaksi saamani nahkakantinen raamattu löytyy edelleen kirjahyllystä.

3. Seurakunta täällä ulkomailla on mielestäni vähän kuin merimieskirkko. Kaikki ovat tervetulleita ja jokaisella kävijällä on yhtäläinen oikeus saada hengellistä sekä henkistä tukea. Löytää seurakunnasta itselleen yhteisö, jossa ei uskon vahvuutta kuulustella. Seurakunnan tehtävä on suorittaa diakoniatyötä niillä resursseilla jotka meillä on käytössä. Mielestäni pitäisi ovien olla avoimina ihan kaikille ja sen tiedon jakaminen on yksi tulevan neuvoston tärkeimmistä tehtävistä.

Ja millä eväillä itse olen mukana? Terveydenhoitoalan koulutus ja työ on minua. Vapaaehtoisena ja luottamustehtävissä olen ollut Suomessa asuessani lähes koko aikuisikäni. Mm. Vantaan asukastoimikunnassa Askiston omakotiyhdistyksen edustajana. Mukana myös yhdistyksen hallituksessa., Yksin yhdessä - yksinhuoltajayhdistyksen pj, Vantaan turvakodin hallituksessa kymmenen vuotta, Rikos- ja riita-asioiden sovittelijana Vantaalla. Taloyhtiöiden hallituksissa jäsenenä sekä puheenjohtajana. Lasten koulujen ja harrastusten aktiivinen vanhempi jne. Uusi Costa Blanca -lehden päätoimittajana olen ollut n. 7 vuotta. Tärkeintä elämässäni ovat omien lasten lisäksi lastenlapset. Mummina oleminen on parasta aikaa elämässä. Onneksi virtaa riittää vielä myös muuhun toimintaan. Olen asunut täällä vuodesta 2010, tehnyt monenlaisia sote-töitä. Kotisairaanhoitoa, saattohoitoa jne.