Kari Winberg, ehdokaslista A = Kirkkokuoro, Numero 2

1. Kirkollinen taustani on evankelis-luterilainen. Olen kasvanut kodissa, jossa Suomen ev.lut. kirkko oli joka sunnuntainen kohde. Lisäksi seurakunnan nuorisotyö ja kuoro olivat nuoruusvuosieni toimintaa.

2. Raamattu on ollut pyhä kirja jo lapsuudestani alkaen. Meillä oli kotona iso, kuvitettu, nahkakantinen Raamattu. Sitä sai selailla varovasti jo hyvin nuorena. Kuvathan olivat aika pelottavia lapsen silmin, mutta Raamattu oli kuitenkin se kirja, joka oli esillä aina jouluna sekä suurempina juhlapyhinä. Raamattu on edelleen kirja, joka on tärkeä jokaisena päivänä. Jokainen myös tulkitsee se kertomuksia omalla mielellään.

3. Costa Blancan suomalaisen ev.lut.seurakunnan toimintaa tulisi kehittää niin, että kaikenlaiset henkilöt ja nykynuorison uudet sukupolvet tulisivat toimintaan mukaan tuntematta pelkoa ”leimautumisesta” kaveripiirissä. Tänä päivänä seurakunnassa liikkuu yleisesti varttuneempi ja jo eläköitynyt väki. Kuitenkin on tänne Costa Blancallekin tullut viime aikoina paljon lisää nuoria perheitä etätöiden mahdollistamana. Heidät pitäisi saada mukaan heidän ajatusmaailmaansa soveltaen, ei liian ”tiukkapipoisina” uskovaisina, sillä seurakuntatoiminnan tulee olla tänä päivänä myös hauskaa.