Ennakkoäänestys tulossa seurakuntaneuvoston vaaliin

Costa Blancan suomalaisen ev.lut.seurakunnan seurakuntaneuvosto on päättänyt tehdä seurakunnan toimintasääntöön muutosesityksen, joka mahdollistaisi ennakkoäänestyksen järjestämisen seurakuntaneuvoston vaalissa.

Nykyinen seurakuntaneuvosto on valittu vuosille 2017-2019. Useiden seurakuntalaisten taholta on tullut toiveita siitä, että seuraavassa vaalissa olisi mahdollista äänestää myös ennakkoon ennen varsinaista äänestyspäivää.

Monet Costa Blancalla asuvat suomalaiset viettävät vuoden aikana useita jaksoja Suomessa, eivätkä näin ollen ole välttämättä paikalla äänestämässä, jos siihen on mahdollisuus vain yhtenä päivänä. Seurakuntaneuvosto käsitteli asiaa kokouksessaan 31.3.2017 ja päätti esittää tätä muutosta seurakunnan toimintasääntöön.

Mikäli muutosesitys hyväksytään, voidaan seuraavissa neuvostovaaleissa syksyllä 2019 äänestää ennakkoon ennen varsinaista äänestyspäivää.

2017-08-01 23:10:00.0