Kevätkausi päättyi pääsiäiseen - turistityöntekijät kotimatkalle

Costa Blancan suomalaisen seurakunnan kevätkausi päättyi juhlavasti pääsiäismessuun kauniissa Iglesia Inmaculada Concepción -kirkossa sunnuntaina 4.4.2021. Messun jälkeen pidettiin läksiäiskahvitilaisuus Suomeen palaaville turistipappi Hannu Tomperille ja turistikanttori Kaija Huhtaselle.

Seurakuntakodille saapui koronasta huolimatta mukavasti väkeä paikalle. Käsihygieniasta ja turvaväleistä huolehdittiin, totta kai. Keittiössä hääri kahvinkeittopuuhissa aina yhtä iloinen Irene Omri, joka tarjoili myös herkullisia pääsiäiskakkuja paikalla olijoille.
Seurakuntaneuvoston jäsen Anneli Styf piti lämminhenkisen läksiäispuheen Hannulle ja Kaijalle ja viitaten 2 Tim 4:7 totesi, että he ovat hyvin kilvoitelleet elämän juoksuradalla. Sen ansiosta vaikeasta koronatilanteesta huolimatta me Torreviejan suomalaiset olemme saaneet hengen ravintoa niin jumalanpalveluksista, raamattupiiristä, kuoroharjoituksista, arkiretriiteistä kuin
seuroistakin.

Jopa hiljaiselle vaelluksellekin päästiin La Matan puistoon kiirastorstaina. Kaikesta tästä Anneli kiitti meidän kaikkien puolesta Hannua ja Kaijaa ja toivotti heille onnea ja hyvää kilvoittelua, kun he nyt palaavat takaisin koti-Suomeen.

Kuorolaisten puolesta Hannua ja Kaijaa kiitti Kari Winberg ja toivotti heille kaikkea hyvää. Hannu ja Kaija eivät pitäneet puheita, mutta lauloivat paikalla olevien kuorolaisten kanssa Jaakko Löytyn ihanan kappaleen Viimeisen laulun vielä laulan. ”Yhteistä matkaa tehdä saamme, turvaten vain Vapahtajaan. Ja risti näyttää meille suunnan. Käy Herra meitä siunaamaan.”

- Teksti Kristiina Abdallah

- Kuvat Markku Manne