Suomalaisen musiikin tuokio Iglesia Inmaculada Concepción´ssa

Perjantaina 4.12.2020 järjestettiin konsertti Inmaculada kirkossa. Konsertin teemana
Itsenäisyyspäivän läheisyydessä oli ”Suomalaisen musiikin tuokio”.

Suomalaisten säveltäjien musiikkia kuultiin laajalla otolla. Pääosassa oli kanttorimme konserttipianisti Kaija Huhtasen pianolla kansallissäveltäjiemme tuotannosta tulkitsemia makupaloja, joita harvemmin kuullaan näin kokoavana esityksenä.

Kauden turistikanttori, MuT, MuM (kirkkomusiikki), diplomipianisti Kaija Huhtanen

Kaija Huhtasen luotsaama kirkkokuoron lauluryhmä Rajoitetut, esiintyi seesteisesti tulkiten Lasse Heikkilän kuorolle sovitettua hengellistä musiikkia.

Costa Blancan suomalaisen ev.lut.seurakunnan kirkkokuoron lauluryhmä Rajoitetut.

Välipaloina konsertissa esiintyivät trubaduurit Viljo Kaikkonen ja turistipappi Hannu Tomperi.

Viljo Kaikkonen

Hannu Tomperi

Konsertissa kuultiin Kaija Huhtasen esittämänä Jean Sibeliuksen sävellyksistä Kuusi op. 75/5, Aquileja op. 85/4, Rondoletto op. 40/7, Impromptu op. 97/5, Impromptu op. 5/5; Oskar Merikannon Valse Lente ja Scherzo op. 6/4; Selim Palmgrenin Joulukuun yö op. 27/4; Heino Kasken Yö meren rannalla op. 34/1 ja Toivo Kuulan Lampaanpolska.

Kirkkokuoro lauluryhmä Rajoitetu esittivät Lasse Heikkilän sävellykset Runsasta Leipää, Vuosi Luojan kämmenellä, Viimeiste veneet sekä Laulu Suomelle.

Trubaduurien esittäminä kuultiin Taneli Kuusiston Suomalainen rukous sekä kaksi Viljo Kaikkosen omaa sävellystä Aika pysähtyy ja Odotamme Kuningasta; Tapani Nuutisen suomigospelin ikivihreä sävellys Kirkossa sekä Heikki Harman ”Hector” Nostalgiaa.

Konsertti päättyi Finlandia-hymniin.

-Teksti Hannu Tomperi