Ekumeeninen jumalanpalvelus Torreviejassa 19.1.2020

Ekumeenista rukousviikkoa vietetään vuosittain kaikkialla maailmassa 18.–25. tammikuuta. Torreviejassa pidettiin ekumeeninen jumalanpalvelus sunnuntai-iltana.

Yli sata vuotta ovat kristityt eri puolilla maailmaa kokoontuneet tammikuun lopussa rukoilemaan kristittyjen ykseyden kasvamisen puolesta. Tämän vuoden kristittyjen ykseyden rukousviikon ovat valmistaneet Maltan kristityt otsikolla: He kohtelivat meitä tavattoman ystävällisesti. (Apt. 28:2).

Sunnuntaina 19.1. vietettiin ekumeeninen jumalanpalvelus Torreviejan Inmaculada kirkossa. Siinä oli mukana lauluryhmä Costa Blancan seurakunnan kirkkokuorosta turistikanttori Satu Rannan johdolla.

Puheenvuorossaan turistipappi Peter Kankkonen rohkaisi kristityt keskittymään ilosanoman julistamiseen: ”Silloin kristittyjen ykseys kasvaa ja tiivistyy ja kääntää kristittyjen katseet huomaamaan kuinka paljon heitä yhdistää.”

Vasemmalta katolisen hiippakunnan edustaja Jesús Ortuno, Norjan kirkon kirkkoherra Anita Dalehavn, turistipappi Peter Kankkonen, paikallisen seurakunnan pappi Kamil BlissJose Antinio Martinez Alicanten tuomiokapitulista, Norjan kirkon kappalainen Tone Marit DyrkolbotnSorin Cosmin romanialaisesta Pyhä Ffrem de Sira -seurakunnasta, kirkkoherra Lars Cederlöw Ruotsin kirkolta Costa Blancalla ja Inmaculada-kirkon kirkkoherra Manuel Martínez Rocamora.

- Teksti Peter Kankkonen, kuvat Satu Mäkitalo

2020-01-21 12:17:00.0