Huovilan muistelmat ja kolme muuta kirjaa esittelyssä lauantaina

Torreviejassa kolme kautta vuosina 2014-17 turistipappina ja 50 vuosikymmenellä Kouvolan seudulla pääosin kirkkoherrana ja muutosjohtajana toimineen rovasti Juhani Huovilan muistelmat julkistetaan Torre-Marketissa lauantaina 23.11. klo 15.00. Paikalla on myös kolme muuta kirjailijaa: Sinikka Halttunen esittelee kirjansa Salaisuuksia, Veijo Leino Bagdad-kirjansa ja Timo Trygg teoksensa Mökki Murciassa.

Reuna Kustannuksen julkaisema Huovilan kirja tempaa mukaansa jo ensi lehdillä. ”Pappina tehtaanpiipun juurella” -tarinassa on hyvin maanläheinen ote. Teologisia pohdintoja on vältetty, mutta papin työn kuvaus antoisuudessaan, jopa välillä koomisuudessaankin ei jätä lukijaa rauhaan, ennen kuin ollaan viimeisellä sivulla. Papin työ on todella paljon muutakin kuin messuamista.

Myllykoskella Huovilan kirja julkistettiin jo lokakuussa. Nyt on Torreviejan vuoro vielä kerran.

Sympaattisen ja koskettavan lisän papin arjesta antavat paikoin tarkatkin kuvaukset omasta perheestä ja seurakunnan yhteistyökumppaneista vahvan teollisuusseudun murroksessa ja kuntarakenteessa. Teos on samalla hyvä lisä kymenlaaksolaiseen paikallishistoriaan.

Torreviejan katolinen kirkko, Huovilan viimeinen papin virassa.

Torreviejasta on tullut Juhani ja Riitta Huovilalle eläkevuosina jokavuotinen käyntikohde. Nyt on siis vielä mahdollisuus saada miehen omistuskirjoituksella runsaasti kuvia sisältävät muistelmat, jonka osana ovat myös Torrevieja-vuodet. Suomeen he palaavat jo tiistaina.

Torre-Marketin tilaisuudessa on lisäksi kolme muuta jo aikaisemmin julkistettua kirjaa tekijöineen. Sinikka Halttunen esittelee kirjansa Salaisuuksia, Veijo Leino Bagdad-kirjansa ja Timo Trygg teoksensa Mökki Murciassa.

Paikalla on pientä tarjoilua, mutta pääsy on vapaa.

-Teksti ja kuvat Voitto Korhonen

2019-11-21 17:51:00.0