Ekumeeninen rukoushetki Inmaculada-kirkossa 20.1.2019

Viime sunnuntaina vietettiin ekumeeninen rukousjumalanpalvelus Torreviejan Iglesia Inmaculada Concepción -kirkossa. Siinä oli mukana myös lauluryhmä Costa Blancan ev.lut. seurakunnasta turistikanttori Satu Rannan johdolla. Turistipappi Peter Kankkonen piti puheen kristittyjen ykseyden puolesta, jonka hän lopetti toteamalla: ”Mitä lähempänä olemme Kristusta, sitä lähempänä olemme toinen toistamme”.

Kahdeksan päivää rukousta ykseyden puolesta vuosittain aina samaan aikaan, 18.-25. tammikuuta. Kristittyjen ykseyden ekumeeninen rukousviikko on kansainvälinen rukousliike, joka on laajasti tunnettu meillä ja muualla. Sen perinteet ovat pitkät, sillä sitä on vietetty jo yli sata vuotta.

Vuodesta 1908 ovat kristityt eri puolilla maailmaa kokoontuneet rukoilemaan kristittyjen ykseyden kasvamisen puolesta. Tämän vuoden kristittyjen ykseyden rukousviikon ovat valmistaneet Indonesian kristityt otsikolla ”Olkaa rehellisiä ja noudattakaa oikeudenmukaisuutta” (5. Moos. 16:18–20).

Vasemmalta kappalainen Arnfinn Eng ja kirkkoherra Dag Magnus Hopstock Havgar Norjan merimieskirkolta, kirkkoherra Gunnar Sjöberg Ruotsin kirkolta Costa Blancalla, Inmacula-kirkon kirkkoherra Manuel Martínez Rocamora, turistipappi Peter Kankkonen, katolisen hiippakunnan edustajat  Jesús Ortuno, Jose Antinio Martinez ja Kamil Bliss, anglikaaniselta kirkolta kirkkoherra Richards Seabrok ja Sorin Cosmin roomalaisten Pyhä Ffrem de Sira seurakunnasta.

2019-01-21 21:21:00.0