Pääsiäismessu muuttui hartaudeksi Torreviejassa

Costa Blancan suomalainen ev.lut. seurakunta joutui viime tipassa muuttamaan pääsisäismessun juhlavaksi hartaustilaisuudeksi Torreviejassa tänään. Syynä olivat valitettavat sairaustapaukset.

Pääsiäismessu muuttui juhlavaksi hartauseksi Torreviejassa

Turistikanttori Esa Pyöriän johdolla ja messun muuttamisella juhlavaksi pääsiäishartaudeksi kirkkovieraat saivat kuitenkin kokea pääsiäisriemun ja -tunnelman, kun pappia tuuraamaan saatiin raamatullisesti kolme naista. Pastori Heli Harjunpää, teologian opiskelija Taru Pulkkinen ja Torreviejassa muutenkin alan aktiivina toiminut diakoni Sofia Honkanen hoitivat puheosuudet sekä Esa Pyöriä ja hänen johtamansa kirkkokuoro musiikin.

Päivä päättyi kanttorin läksiäiskahveihin seurakuntakodissa, jossa Kari Winberg ja Terttu Uutela seurakuntaneuvostosta luovuttivat kitaran ja sombreron monitaituri Pyöriälle. Hän puolestaan lupasi vaihtaa Saimaalla purjehtiessaan espanjalaisen lierihatun vanhan kultaisen lierihattunsa tilalle muistuttamaan upeasta kaudesta Torreviejassa.

Läksiäislauluna hän sai kuulla Sinikka Halttusen Vanha holvikirkko -laulun säveleeseen uudelleen sanoittaman "Muusikon elämää".

Sun Apr 01 20:54:00 EEST 2018