Lohjalaismusiikki päätti konserttisarjan Torreviejassa

Kamariorkesteri Collegium Musicum Lohja päätti Costa Blancan ev.lut. seurakunnan kevätkauden konserttisarjan tänään Torreviejassa. Noin 150 musiikin ystävää sai kuulla runsaan tunnin annoksen korkeatasoista osaamista jousilla raamikkaan Harri Kerkon johdolla.

Ohjelmistoon kuului myös järjestävän seurakunnan turistikanttorin Esa Pyöriän 10-osainen Saimaa Sarja op. 52, joka saikin yleisöltä ansaitut ablodit. Tulkinnoillaan maineikas orkesteri nosti Pyöriän ilman muuta arvostettujen säveltäjien kastiin, niin puhuttelevia kappaleita yleisö sai ensi kerran kuullakseen.

Orkesterin johtaja Kerko pahoitteli, että he olivat joutuneet muuttamaan koko Espanja-retken ohjelmaa kitarataiteilija Janne Lehtisen sairastumisen vuoksi. Valenciaan perjantaiksi suunniteltu konsertti oli pitänyt perua ja Torrevieja-ohjelmaakin muuttaa.

Harri Kerkolle visiitti Torreviejaan oli toinen, sillä hän oli kanttorien vierailulla seurakunnassa Torreviejassa kaksi vuotta sitten, jolloin kanttorina Torreviejassa oli Juha Paukkeri.

Yleisö huomasi nyt vierailulla olleista taiteilijoista myös identtiset kaksoset Lauri ja Jukka Ylisen alttoviuluineen ja selloineen. Hekin olivat toistamiseen Torreviejassa, sillä kanttori Martti Kilpeläinen sai heidät seurakunnan vieraiksi reilu vuosi sitten.

Orkesteria voi johtaa myös itse soittamalla.

Jean Sibeliuksen Pieni romanssi soi kauniisti Annamari Sipppolan taidoilla.

2018-03-18 22:03:00.0