Ekumeeninen jumalanpalvelus Torreviejassa

Ekumeeninen jumalanpalvelus 21.1.2018 Torreviejassa Iglesia de La Inmaculada Concepciónissa keräsi runsaasti osanottajia kaupungissa toimivien eri kirkkokuntien edustajista. Tilaisuuteen osallistujia olivat Norjan, Ruotsin, Suomen, Anglikaaninen ja katolinen kirkko sekä Romanian ortodoksikirkko ja espanjalainen kalviiniseurakunta.

Ekumeenisessa jumalanpalveluksessa oli mukana pappeja seitsemästä kirkkokunnasta. Jumalanpalvelusta johti keskellä kuvaa oleva katolinen piispa Jesus Alicantesta. Vasemmalla on kirkkoherra Dag Magnus Hopstock Havgar Norjan kirkosta ja hänen vierellään hänen virkaveljensä Gunnar Sjöberg Ruotsin kirkosta. Sjöbergin oikealla puolella turistipappi Peter Kankkonen. Kuva: Conchita García de Otazo.

Myös Costa Blancan ev.lut. suomalaisen seurakunnan kirkkokuoro avusti ekumeenisessa jumalanpalveluksessa.

Tärkeä rukoustehtävä

Turistipappi Peter Kankkonen mainitsi, että ekumeeninen työ on mennyt eteenpäin mutta vielä ei ole päästy siihen, että kaikki kirkot voisivat polvistua samaan ehtoollispöytään. Edessä on näin iso ja haastava tavoite, jossa kaikki uskovaiset saavat olla mukana esirukoilijoina, painotti Kankkonen.

2018-01-22 15:24:00.0