Seurakunta sai omat nettisivut

Costa Blancan suomalainen ev.lut. seurakunta julkaisi omat nettisivut tiistaina, 5.9.2017. Olet parhaillaan lukemassa uutista näiltä uusilta sivuiltamme.

Seurakuntien tarpeisiin räätälöityä verkkosivuston julkaisujärjestelmää, Lukkaria, alettiin ideoimaan ja kehittämään Suomessa vuonna 2012. Tällä hetkellä Lukkarissa on mukana yli 170 seurakuntataloutta, 63 % kaikista seurakuntatalouksista.

Seurakunnalla on ollut sivu Torrevieja.fi -nettilehdessä vuodesta 2014, mutta Kirkon avattua suomalaisille seurakunnille mahdollisuuden laatia omat sivut Kirkon yleisen mallin mukaisiksi, seurakuntaneuvosto päätti tuottaa omat sivut nyt julkaistussa muodossa.

Päätös omien nettisivujen avaamisesta tehtiin Costa Blancan seurakunnassa jo aikaisemmin ja käytännön työ on tehty kuluneen kesän aikana. Käyttöönotto seurakunnassamme on tarkoittanut paikallisten sisältöjen rakentamista uusille verkkosivuille.

Sivut on laatinut Satu Mäkitalo yhteistyössä Kirkon viestintäosaston ja seurakunnan tiedotustiimin (Paula Kaikkonen, Voitto Korhonen) kanssa. Nettisivujen ylläpitäjä on Satu Mäkitalo, s.makitalo@gmail.com.

Sivusto on responsiivinen eli verkkosivustot mukautuvat automaattisesti erikokoisiin päätelaitteisiin, ja ne siis toimivat sujuvasti myös älypuhelimilla ja tableteilla. Lisäksi ne ovat hakukoneoptimoituja eli rakennettu siten, että seurakunnan verkkosivustot ja niiden sisällöt löytyvät tehokkaasti Google-hakukoneella.

Uusien nettisivujen on tarkoitus palvella kaikkia Costa Blancalla oleskelevia suomalaisia tiedottamalla oman seurakuntamme toiminnasta ja tapahtumista. Sivut ovat aina ajan tasalla ja niiltä löytyy myös lukuisia linkkejä ulkosuomalaisille tärkeisiin palveluihin, lehtiin, Suomen kirkon uutisiin, YLE:n ohjelmiin jne.

Kaikki tieto seurakuntamme toiminnasta ja tapahtumista on nyt saatavilla yhdestä paikasta, muutamalla klikkauksella.

Mahdolliset ideat, toivomukset, korjaukset tai muut asiat voi välittää sivuston ylläpitäjälle Palaute-lomakkeella.

2017-08-28 19:34:01.0