Uusi seurakuntaneuvosto siunattiin tehtäviinsä Costa Blancalla

Tänään siunattiin Costa Blancan suomalaisen ev.lut.seurakunnan uuden seurakuntaneuvoston jäsenet työhönsä vuosiksi 2020 - 2022 suomalaisen messun yhteydessä Iglesia Inmaculada Concepción -kirkossa Torreviejassa.

Turistipappi Peter Kankkonen siunasi uuden seurakuntaneuvoston jäsenet näin sanoen:

"Tänään otamme vastaan ne, jotka ovat saaneet luottamustehtävän toimia seurakuntaneuvoston jäseninä. Valtuutuksen ovat saaneet Paula Kaikkonen, Sinikka Liedes, Sanna Mehto, Satu Mäkitalo, Irene Omri ja Anneli Styf ja he ovat ottaneet vastaan vapaaehtoisen vastuunkantajan tärkeän tehtävän seurakunnassamme vuosille 2020-2022. Heille on näin uskottu erityinen vastuu seurakuntamme toiminnasta ja hallinnosta.

Kunnioitetut seurakuntaneuvoston jäsenet ja seurakunnan talousvastaajaksi valittu Terttu Uutela. Jumala antakoon teille armonsa, niin että pysytte siinä uskossa, jonka olette tänään tunnustaneet yhdessä seurakunnan kanssa. Antakoon Hän teille voimaa, että voitte palvella seurakuntaamme oikein ja uskollisesti. Ottakaa vastaan Herran Siunaus.

Siunatkoon teitä Jumala, Isä ja Poika ja Pyhä Henki, ja pyhittäköön kolmiyhteinen Jumala teidät palvelemaan Kristuksen kirkkoa tässä seurakunnassa. Aamen.

Rakas seurakunta. Teidän tehtävänne on tästä eteenpäin tukea näitä sisariamme, jotka nyt on siunattu tehtäväänsä, kantamalla heitä rukouksissanne Jumalan eteen.

Rakkaat luottamushenkilöt. Jeesus sanoo: »Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua!» Lähtekää siksi Herran rauhassa ja palvelkaa Häntä iloiten."

Siunaamisen jälkeen neuvoston jäsenet lukivat messun yhteisen esirukouksen ja pyysivät nyt vastaanottamiinsa tehtäviin viisautta, voimaa ja tahtoa työskennellä seurakuntamme parhaaksi sekä johdatusta toimia kaikissa töissä ja ratkaisuissa Jumalan tahdon mukaisesti.

Seurakuntaneuvosto vuosille 2020-2022 sekä seurakunnan taloudenhoitaja.

Seisomassa (vasemmalta) Anneli Styf, Sanna Mehto, Sinikka Liedes ja varapuheenjohtaja Satu Mäkitalo. Istumassa (vasemmalta) taloudenhoitaja Terttu Uutela, Irene Omri ja puheenjohtaja Paula Kaikkonen.

- Teksti Satu Mäkitalo

- Kuvat Kari Mäkitalo