Lomalaiset löysivät seurakunnan

Kevätkauden viimeiset tilaisuudet, Iltakirkot seurakuntakodilla, kokosivat parikymmentä henkeä joka sunnuntai-ilta huhtikuun lopussa ja toukokuun alussa. Liikkeellä oli myös useita lomalaisia, jotka olivat tutustumassa kaupunkiin sillä mielellä, että voisivat tulla pidemmäksi aikaa syksyllä. Myös seurakunnan toiminta ja vapaaehtoistyö kiinnosti.

Äitienpäivän iltana paikalla oli monta lomalaista, niin naisia kuin miehiäkin.

Iltakirkkotilaisuuksien vetäjinä toimivat Paula ja Viljo Kaikkonen.

Useat seurakuntalaiset avustivat kunkin pyhäpäivän Raamatun tekstien lukemisessa ja rukouksissa. Viljo Kaikkonen piti puheen päivän aiheesta ja vastasi musiikista. Virret laulettiin kitaran säestyksellä. Tilaisuuksissa saatiin vahvaa ”evästä” kotimatkaa ja kesää varten.

Kahvituksesta vastaaminen oli mieluinen tehtävä Irene Omrille.

Melko tarkkaan tunnin pituisten tilaisuuksien päätteeksi nautittiin Irene Omrin valmistamista kahvituksista. Äitienpäivänä iltana herkuteltiin mitä parhaimmalla täytekakulla. Seurustelua sävyttivät monet lähtöhalaukset, hyvän kesän toivotukset ja jälleen tapaamisen toivo.

Äiteinpäivän iltana kaikki naiset saivat ruusun. Pirkko Fröjdholm ottaa vastaan Paula Kaikkosen ojentaman ruusun.

- Teksti Paula Kaikkonen

- Kuvat Gabriel Romanus, Paula Kaikkonen ja Satu Mäkitalo