Kahvikakkukonsertti oli todellinen menestys

Tänään Costa Blancan suomalaisen ev.lut. seurakunnan vapaaehtoisten voimin toteutettu kahvikakkukonsertti keräsi seurakuntakodille väkeä niin paljon kuin mahdollista. Muutamat joutuivat valitettavasti jopa kääntymään ovelta, koska tilaisuus oli aivan loppuunmyyty, mutta näitä konsertteja tullaan järjestämään lisää ensi syyskaudella lupaa turistikanttorimme Satu Ranta.

Esiintyjät kiittävät - vas. Viljo Kaikkonen, Seppo Hietala, Satu Ranta, Pirjo Mattsson ja Satu Mäkitalo

Kahvikakkukonsertti oli nimensä mukaisesti tapahtuma, jossa pääsylipulla sai musiikillisen annin lisäksi kahvia ja kakkua. Tällä idealla on joitakin vuosia aikaisemminkin järjestetty konsertteja ja nyt tämä perinne haluttiin elvyttää uudelleen.

Esiintyjät oli turistikanttori Satu Ranta koonnut seurakunnan omista vapaaehtoisista. Seppo Hietala aloitti konsertin sarjalla herkkiä yksinlauluja: Schubertin Frühlingsglaube (Kevättoivoa) edusti varhaisromantiikkaa ja sitä seurannut Lauri Ikosen säveltämä ja Viljo Kojon sanoittama "Pirtissäni pimenee" on yksi kauneimmista yksinlauluistamme. Ja tietysti yleisön suosikkina Seppo lauloi lopuksi kolmantena yksinlaulunaan Oskar Merikannon "Anniinan". Sitten kuulimme toisen Merikannon sävellyksen,  kuuluisan dueton "Onnelliset" Aleksis Kiven tekstiin; Satu Ranta ja Seppo Hietala esiintyivät.

Retro-metrotytöt Pirjo Mattsson ja Sadut (Ranta ja Mäkitalo) ilahduttivat kuulijoita kanttori Anneli Urvannan sovittamilla lauluilla "Sataman valot" ja "Kielon jäähyväiset".

Lisäksi konsertissa kuultiin mm. Satu Rannan loistavaa pianotulkintaa hänen soittaessaan J.S.Bachin saksalaisesta sarjasta h-molli osat Allemande, Sarabande ja Menuet. Sadun yksinlauluna oli Lasse Heikkilän tekemä "Täällä Pohjantähden alla".

Trio Satu Ranta, Seppo Hietala ja Satu Mäkitalo lauloivat suomalaisia kansanlauluja: "Läksin minä kesäyönä käymään" ja "Lähteellä".

Konsertin loppuosassa kuultiin Viljo Kaikkosen omia lauluja. Kaikkonen on tuottelias säveltäjä, joka myös sanoittaa laulunsa itse. Tällä kertaa saimme kuulla monien, sanoituksiltaan erittäin osuvien ja ajankohtaisten kappaleiden lisäksi yhden kantaesityksenkin, laulun "Jumalan ihmeellinen rakkaus".

Konsertin alussa ja sen aikana yleisö nautti myös kahvista ja kakuista, joita tarjoilivat reippaat keittiön vapaaehtoiset Eeva-Liisa Blinnikka, Paula Kaikkonen, Sanna Mehto, Irene Omri ja Eila Pekkarinen. Eeva-Liisa ja Irene olivat leiponeet kakkuja lisäksi myös myyntiin. Kun näitä sai maistaa konsertin aikana, hävisivät myynnissä olleet kakut takuuvarmasti tyytyväisten kuulijoiden mukana koteihin. Todella mukavaa oli yleisön innostus ja kannustus: loppuvirren jälkeen vielä kuultiin mielipiteitä salista että "laulakaa nyt vielä lisää"! Syksyllä jatketaan!

- Teksti ja kuvat Satu Mäkitalo

2019-04-02 22:12:00.0