Seurakuntaneuvoston vaalit marraskuussa

Seurakuntaneuvosto Costa Blancan suomalaiseen ev.lut. seurakuntaan kaudelle 2020-2022 valitaan messun jälkeen lauantaina 30. marraskuuta 2019. Ennakkoäänestys on seurakuntakodissa 25.-28.11.2019. Neuvostoon valitaan kuusi varsinaista ja kaksi varajäsentä.

Seurakuntaneuvosto vv. 2017-2019

Äänioikeutettuja ovat 16 vuotta täyttäneet Suomen ev.lut. kirkkoon konfirmoidut henkilöt, jotka ovat asuneet viimeisen vuoden aikana vähintään kolme kuukautta Torreviejassa tai muualla Costa Blancan alueella.

Ehdokkaaksi voivat asettua 18 vuotta täyttäneet Suomen ev. lut. kirkkoon konfirmoidut henkilöt, jotka ovat asuneet viimeisen vuoden aikana vähintään kolme kuukautta Costa Blancan alueella.

Valitsijayhdistys asettaa ehdokkaan
Vähintään viisi äänioikeutettua henkilöä voi perustaa valitsija-yhdistyksen ja asettaa yhden tai korkeintaan 12 ehdokasta vaaliin. Yksi valitsijayhdistyksen jäsenistä toimii yhdistyksen asiamiehenä.

Valitsijayhdistyksen perustamisasiakirjoja, ehdokkaan suostumus- ja vakuutuskaavakkeita sekä asiamiehen vakuutuskaavakkeita sekä tarkempia ohjeita saa seurakuntakodilta (osoite Calle Maldonado 2) syyskauden alettua 14. lokakuuta alkaen.

Ehdokaslistat valmiiksi viimeistään 13.11.2019
Nyt on aika ryhtyä rohkeasti miettimään valitsijayhdistyksen perustamista ja ehdokkaita kolmeksi vuodeksi vaikuttamaan. Vilkkaasti toimiva seurakuntamme tarvitsee vapaaehtoisten työntekijöiden lisäksi hyviä ja luotettavia luottamushenkilöitä. Ehdokkaana voi olla vain yhdessä listassa.

Nykyisestä neuvostosta eivät enää asetu ehdolle mm. Kari Winberg, Pirjo Mattsson, Terttu Uutela ja Voitto Korhonen. Terttu Uutela jatkaa kuitenkin edelleen seurakunnan taloudenhoitajana.

Ehdotukset liitteineen on toimitettava seurakunnan toimistoon viimeistään 13.11.2019, jotta vaalilautakunta voi julkistaa ehdokkaat ennen ennakkoäänestystä 25.-28.11.2019.

Lisäksi on syytä varata kalenteriin aika lauantaiksi 30.11.2019 klo 12, jolloin on messu katolisessa Inmaculada-kirkossa ja sen jälkeen äänestysmahdollisuus katolisessa seurakuntakodissa kirkon takana.

Vaalitulos päätettiin viime vaaleissa laskea Espanjan johtavan papin suosituksesta suoralla eikä Suomessa käytössä olevalla suhteellisella tavalla. Tulos julkaistaan samana päivänä omassa seurakuntakodissa syyskokouksen jälkeen.

- Teksti Voitto Korhonen

2019-03-28 12:58:00.0