Seurakunnan taidepiirin näyttelyssä 39 maalausta

Lähes 20-vuotisperinteinen ev.lut. seurakunnan taidepiiri avasi kevätnäyttelynsä Torreviejassa tänään. Seurakuntakodissa on nähtävillä kahden viikon aikana 39 eri tyylistä maalausta, joiden aiheet vaihtelevat Suomen ja Espanjan tyypillisistä maisemista mielenkiintoisiin asetelmiin.

Peter-pappi ja Marjatta Mettovaara nostivat maljaa yhdessä taiteilijain ja yleisön kanssa.

Taidenäyttelyn avalaiset5 2019_M.jpg

Tarja Karjalaisen ja Riitta Rannan aloittaman piirin vetäjänä on jatkanut viime vuosina oululainen Marjatta Mettovaara, jonka omiakin akvarelli- ja akryylitöitä on näyttelyssä nähtävinä. Niitä kuten kaikkia muitakin maalauksia voi ostaa ottamalla yhteyden taiteilijaan, joiden puhelinnumerot saa näyttelyluettelosta. Hintahaarukka on 30 – 100 euroa. Näyttely on avoinna nyt kaksi viikkoa, jona aikana voi hankkia itselleen oman taulun.

Näyttelyn avajaisissa turistipappi Peter Kankkonen korosti näyttelyn maljapuheessaan ihmiselle annettujen aistien oikeaa käyttöä.
- Jumalan loi meille kaksi silmää, kaksi korvaa mutta vain yhden suun. Siksi meidän tulisi käyttää niitä oikeassa suhteessa. Taiteessa siihen on mitä parhain mahdollisuus, kuten me nyt tässä näyttelyssä jälleen saamme huomata.

Kanttori Satu Ranta juhlisti avajaisia soittamalla pianolla Jean Sibeliuksen 6:nnen osan Puusarjasta. Sen jälkeen kukin näyttelyssä mukana olevan taidepiiriläinen esitteli itsensä salintäyteiselle yleisölle. Rauno Vaherva puolestaan taustoitti taiteen merkitystä ihmisille ja jakoi kannustimeksi suklaarahan näyttelyn taiteilijoille.

Satu Ranta

Rauno Vaherva

Näyttely on avoinna os. Calle Maldonado 2 11.- 22. maaliskuuta ma-to klo 10-14.

Kuva kertoo, että luovuutta on.

- Teksti ja kuvat Voitto Korhonen

2019-03-11 21:44:00.0