Kevään konserttitrilogian avaus Torreviejassa

Kirkon päälaivallinen, runsaat 150 kuulijaa, osallistui eilen Costa Blancan suomalaisen ev. lut. seurakunnan järjestämän konserttisarjan avaukseen Torreviejan pääkirkossa. Viehkeän viulukattauksen tarjoilivat viulistit Arja Yurtseven (oik.) ja Maarit Ranta sekä turistikanttorimme Satu Ranta uruilla ja pianollla.

Trilogian ensimmäinen konsertti ”Tammikuun taivas” oli nimetty Costa Blancan upeiden talvisten auringonnousujen ja -laskujen mukaan. Ohjelma oli jaettu kahteen osaan, joista ensimmäisessä kuultiin barokkimusiikkia soittajien yhteisesityksinä säveltäjiltä Vivaldi, Loeillet ja Corelli, sekä Satu Rannan loistava pianotulkinta Bachin Ranskalaisesta sarjasta.

Konsertin toinen osa koostui sekä suomalaisten säveltäjien tuotannosta että erityisesti jousikvartetoistaan tunnetun Dmitri Šostakovitš'n teoksista ja Christian Sindingin kahdelle viululle ja pianolle säveltämästä Serenadista op 56. Tutut suomalaiset kansanlaulut ja niiden kaihoisa tulkinta liikuttavat aina ulkosuomalaisten sydämiä ja Šostakovitš'n upea tulkinta innoitti yleisön innokkaisiin väliaplodeihin.

Trilogian seuraavat osat ”Maaliskuun meri” ja ”Huhtikuun hiekat” kuullaan samassa paikassa, Iglesia Inmaculada Concepción -kirkossa maalis- ja huhtikuussa.

2019-01-20 11:27:00.0