Syyskokous Costa Blancan suomalaisessa ev.lut. seurakunnassa

Seurakunnan syyskokous kokosi runsaasti osanottajia tämänpäiväisen messun jälkeen. Seurakuntaneuvoston syyskokoukselle valmistelemat asiat hyväksyttiin asialistan mukaisesti ilahduttavan vilkkaan keskustelun saattelemina.

Käsiteltävinä olivat mm. syyskokoukselle kuuluvat ensi vuoden 2019 toimintasuunnitelma sekä tulo- ja menoarvio. Seurakunnan taloustilanne todettiin vakaaksi ja kokous päätti seurakuntaneuvoston esityksestä myös ylimääräisestä lainanlyhennyksestä Kirkkohallitukselle. Päätös syntyi äänestyspäätöksenä äänin 19 - 6.

Syyskokouksen puheenjohtajana toimi Eila Pekkala ja sihteerinä Peter Kankkonen

Toimintasuunnitelmaa käsiteltäessä keskusteltiin myös uusien toimitilojen tarpeesta: aktiivisten seurakuntalaisten määrä Costa Blancalla lisääntyy vuosi vuoden jälkeen, minkä vuoksi nykyiset tilat alkavat olla jo liian pienet sekä myös vaikeapääsyiset. Syyskokous totesi, että tulevaisuudessa olisi hyvä saada seurakunnalle suuremmat tilat - mieluummin kirkon lähistöltä ja katutasosta.

2018-11-10 17:37:00.0