Seurakunta on lähellä sinua

Diakonia kuuluu kirkon perustehtäviin. Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkkolaissa (KL 1, ' 2) on lueteltu ne tehtäväalueet, joilla kirkko toimii yhteiskunnassa:

Tunnustuksensa mukaisesti kirkko julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja sekä toimii muutenkin kristillisen sanoman levittämiseksi ja lähimmäisenrakkauden  toteuttamiseksi.

Kirkkojärjestys (KJ 4, ' 3) täsmentää diakoniaa seuraavasti:

Seurakunnan ja sen jäsenten tulee harjoittaa diakoniaa, jonka tarkoituksena on kristilliseen rakkauteen perustuva avun antaminen erityisesti niille, joiden hätä on suurin ja joita ei muulla tavoin auteta.

Costa Blancan suomalaisessa ev.lut. seurakunnassa tämä toteutuu mm. seuraavasti:

Keskusteluapu

Costa Blancan työntekijät ja vapaaehtoiset ovat täällä sinua varten. Jos elämä painaa ja asiat tuntuvat kasaantuvan, voit tulla keskustelemaan turistipapin kanssa seurakuntakodille keskiviikkoisin klo 11-14 tai muuten sopimuksen mukaan. Turistipapin tavoittaa puhelimitse numerosta +34 606 54 07 57.

Lisätietoa kuvaa klikkaamalla

Torreviejan suomalaiset palvelut kartalla