Yhteiskristillinen Naistenpäivä Torreviejassa

Viime lauantaina 10.3. pääsimme viettämään kahdeksankymmenen naisen joukolla Yhteiskristillisen naistoimikunnan järjestämää Naistenpäivää ravintola Harrys Lounge & Kitchenissä. Päivän järjestäneeseen naistoimikuntaan kuuluu jäseniä Luterilaisesta seurakunnasta, Kotikirkosta ja Majakasta.

Päivän teemana oli Hyvinvoiva nainen kaiken ikää. Ohjelmaan mahtui maittavan ruuan ja yhteislaulun lisäksi runonlausuntaa, lauluesityksiä sekä koskettavia ja puhuttelevia puheenvuoroja. Päivän vieraanamme ollut sairaalateologi Tuula Portin kertoi omasta tiestään, elämänsä merkityksellisistä tapahtumista, misseydestään, raskaista perheenjäseniensä menetyksistä sekä uravalinnastaan.  Hänen positiivinen ja kiitollinen elämänasenteensa antoi luottamusta siihen, että ihminen voi selviytyä vaikeimmistakin kärsimyksistä katkeroitumatta, kun on luottamus Jumalan huolenpitoon.

Voisi sanoa, että kiitollisuus on elämäntapa ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edellytys. Kiitollisuus on syvemmällä kuin vain tunteen tasolla. Kiitoksen lausuminen ääneen tai hiljaa mielessä paljastaa sen, miten ja millaisena näemme ja käsitämme Jumalan. Onko Hän se, jolta odotamme kaikkea hyvää? Onko hän se, jonka kädestä voimme ottaa luottavaisin mielin myös kipeitä ja vaikeita asioita? Onko Hän se, jota voimme kiittää aina ja kaikesta, niin kuin Raamatussa kehotetaan? Kiitollisuus on myös elämän voima. Kiitollisuus ja ilo vapauttavat meidät toimimaan myös toistemme hyväksi ja haluamaaan toisillemme sitä, mitä Jumalakin meille haluaa: Hänen tuntemistaan ja iankaikkista elämää. Päivästä jäi kiitollinen mieli.

Mon Mar 12 19:27:00 EET 2018