Kauneimpia joululauluja lauloi ennätysmäärä suomalaisia Torreviejassa

Kauneimpia joululauluja laulettiin Torreviejassa kahtena eri päivänä: perjantaina 8.12. La Matan kirkossa  ja lauantaina 16.12.2017 katolisessa pääkirkossa Iglesia Inmaculada Concepción.

Suomen 100. itsenäisyyspäivän vietto vajaat kaksi viikkoa sitten ei jäänyt osallistujamäärältään yleisöennätyksen haltijaksi Torreviejassa. Suomalaisen ev.lut. seurakunnan Kauneimmat joululaulut -tilaisuus ylsi samaan n. 500 hengen yleisömäärään Iglesia Inmaculada Concepciónissa ja myös La Matan kirkko oli täpötäynnä viikkoa aikaisemmin pidetyssä toisessa laulutilaisuudessa.

Tilaisuuksien harras ja herkkä tunnelma aloitti joulun juhla-ajan kauniisti costablancalaisten suomalaisten keskuudessa. Rovasti Peter Kankkosen hienot kuvaukset kunkin valitun yhteislaulun taustoista avasivat kuulijoille näkymiä siihen aikaan, jolloin kukin ikivihreä ja meille niin rakas joululaulu on syntynyt.

Yhteislaulujen välillä kuultiin Esa ja Outi Pyöriän sekä Esa Pyöriän ja Ilkka Selinin kitarasäestykselliset duetot ja kirkkokuoron esityksiä.

Kolehdilla kartutettiin perinteisesti ohjelmalehtisen toimittaneen Suomen Lähetysseuran mahdollisuuksia auttaa ehkäisemään kehitysmaiden nuorten syrjäytymistä.

2017-12-17 13:45:01.0